معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان: رها نکردن ماسک در معابر نیازمند فرهنگ‌سازی است
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان: رها نکردن ماسک در معابر نیازمند فرهنگ‌سازی است

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: نیازمند فرهنگ‌سازی برای رها نکردن ماسک در معابر عمومی و خیابان‌ها هستیم.

به گزارش اختر شرق و به نقل از ایرنا؛ محمد عرفانی با بیان این مطلب که ماسک مصرف شده جزو پسماندهای ویژه پزشکی محسوب می‌شود و گرچه می‌توان گفت پس از ۲۴ ساعت به پسماند عادی پزشکی تبدل می‌شود اما یکی از منابع آلودگی به شمار می‌رود، اظهار کرد: رها شدن ماسک در معابر عمومی مشهد مدیریت می‌شود و در این زمینه نسبت به اوایل شیوع ویروس کرونا در وضعیت بهتری قرار داریم اما همچنان باید آموزش و فرهنگ‌سازی در این ارتباط انجام شود.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به نصب صندوق‌های مخصوص جمع‌آوری دستکش‌ها و ماسک‌های آلوده در سطح شهر توسط شهرداری، انتظار می‌رود شاهد مدیریت هرچه بهتر این پدیده باشیم.

وی افزود: مردم باید توجه داشته باشند ضمن آلودگی بالقوه ماسک برای انسان و نیز آلودگی محیط زیست شهری و عرصه‌های طبیعی، این کالای بهداشتی می‌تواند برای حیوانات و پرنده‌ها نیز تهدید محسوب شود زیرا کش‌های اطراف ماسک با گیرانداختن حیوانات و پرنده‌ها برای آنان خطر آفرین و تهدید حیاتی است.

عرفانی با بیان اینکه نیازمند توسعه فرهنگ شهروندی در این زمینه و آموزش به کودکان به عنوان آینده‌سازان کشور هستیم، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکلهای بهداشتی باید در کنار رعایت نکاتی از جمله جلوگیری از آلودگی محیط زیست و معدوم‌سازی زباله‌ها باشد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 5