معاون وزیر بهداشت:خدمت مؤثرتر پرستاران با اجرای طرح پرونده‌های الکترونیک
معاون وزیر بهداشت:خدمت مؤثرتر پرستاران با اجرای طرح پرونده‌های الکترونیک

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: استفاده از شیوه‌های نوین و به‌روز حوزه پرستاری بسیار مورد تأکید است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشگام کشور بوده است.

به گزارش اخترشرق؛ مرکز خراسان رضوی، دکتر عباس عبادی در هفتاد و نهمین اجلاس مدیران امور پرستاری دانشگاه‌هایخدمت بهتر و مؤثرتر پرستاران با اجرای طرح پرونده‌های الکترونیک علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد اظهار کرد: شعار و سرلوحه کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم عدالت و تعالی بوده و معتقدیم که سلامت و امنیت از مطالبات به‌حق مردم و از مهم‌ترین وظایف دولت است.

وی با ذکر این نکته که برای دسترسی به عدالت نیازمند بازنگری در اجرای مدل‌های بهداشت و درمان هستیم تأکید کرد: ما در سال‌های گذشته عامدانه به سمت استفاده از روش‌های گران‌قیمت رفتیم، قیمت‌هایی که بسیار بیشتر از نرخ‌های اروپا بوده و این وضعیت نارضایتی مردم را به همراه داشته و موجب ایجاد آفت در نظام سلامت شد.

دکتر عبادی با اشاره به اینکه مجموعه انتظارات از پرستاران در قالب بیمارستان بوده، درحالی‌که باید مبتنی بر نیاز‌های مردم باشد، بیان کرد: متأسفانه بسیاری از معاونان بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از نبود نیرو‌های تخصصی در حوزه پرستاری گلایه‌مند هستند و در دولت سیزدهم می‌خواهیم که با استفاده از ظرفیت پرستاران در حوزه پیشگیری، درمان و توان‌بخشی بهترین اثربخشی ممکن را شاهد باشیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه دانشکده پرستاری مشهد در موضوع استفاده از شیوه‌های نوین و به‌روز حوزه پرستاری پیشگام کشور بوده است، خاطرنشان کرد: ما درزمینهٔ بیماران روحی و روانی، مزمن، سرطانی و بیماران خاص داریم و در این خصوص نیازمند ایجاد هاسپیس‌ها هم هستیم که اولین مرکز آن در هفته گذشته در مشهد افتتاح شد.

دکتر عبادی با تأکید بر اینکه اجرای طرح پرونده‌های الکترونیک کمک ویژه‌ای در امر خدمت بهتر و مؤثرتر پرستاران کرده و نمونه موفق آن در بیمارستان ولایت مشهد دیده شد، گفت: در نظر داریم تا برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه پرستاری اجرا نماییم که هم‌اکنون در حال انجام برنامه‌ریزی‌های اولیه آن هستیم و اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقباً اعلام خواهد شد.
منبع: صداوسیما

image_printچاپ مطلب

Visits: 0