معاون وزارت جهاد کشاورزی از خودکفایی کشور در تولید شکر طی ۳ سال آینده خبر داد
معاون وزارت جهاد کشاورزی از خودکفایی کشور در تولید شکر طی ۳ سال آینده خبر داد

معاونت زراعت وزارت کشاورزی در حاشیه آغاز چهل و پنجمین دوره‌ی شروع به کار کارخانه قند جوین از خودکفایی کشور در تولید شکر خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علیرضا مهاجر، معاون زراعت وزارت کشاورزی در آیین آغاز چهل و پنجمین سال فعالیت کارخانه قند جوین گفت: بدون شک با افزایش هم افزایی و تلاش در جهت افزایش عملکرد در واحد سطح کشتزارهای چغندر قند و افزایش عیار محصول تولیدی میتوان نوید خودکفایی کشور در تولید شکر را به مردم عزیز داد.

وی خاطر نشان کرد: به منظور کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید محصول چغندر قند، برنامه‌های کشت پاییزه در استانهای پرآب و نیز مدیریت مصرف آب از طریق اجرای طرح‌های آبیاری نوین مورد توجه قرار گرفته است.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت کشت محصولات راهبردی، گفت: با توسعه کارخانجات و افزایش ظرفیت خودکفایی، می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغالزایی برای جوانان از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

مهاجر بیان کرد: تولید محصولات راهبردی تأثیر بسیار مهمی در امنیت غذایی کشور دارد و به همین منظور برنامه نخست، تولید کافی این محصولات در داخل است و در مراحل بعد به تولید دیگر محصولات پرداخته می‌شود.

علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اینکه پنج هزار و ۲۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان به کشت چغندر قند اختصاص دارد، گفت: با توجه به میانگین برداشت حدود ۵۵ تن در هکتار، پیش بینی می‌شود امسال افزون بر ۲۸۰ هزار تن محصول چغندر بهاره در شهرستان تولید شود.

لازم به ذکر است؛ وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندرقند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است و این شهرستان ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 57