معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی مرزبانی استان: برخورداری امنیت کامل ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک ایران با افغانستان
معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی مرزبانی استان: برخورداری امنیت کامل ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک ایران با افغانستان

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی در بازدید هنرمندان این استان گفت: ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک ایران با افغانستان توسط نیروی انتظامی از امنیت کامل برخوردار است.

به گزارش اختر شرق؛ جمعی از هنرمندان و شاعران مطرح خراسان رضوی از مرزهای این استان بازدید نمودند.

در این بازدید که باهدف معرفی مرزهای استان و ذکر اهمیت امنیت پایدار کشور ایران به زبان گویای هنرمندان برگزار شد، هنرمندان شاعر ارزشی سازمان بسیج هنرمندان‌، از چند پاسگاه و گروهان هنگ مرزی تایباد بازدید نمودند.

 در ادامه، هرکدام از شاعران شرکت‌کننده، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف یگان‌های مرزی، در حضور مرزبانان غیور ایرانی، به قرائت جدیدترین آثار شعری خود در خصوص اهمیت کار مرزبانی پرداختند.

 در پایان این بازدید، اقدامات و عملکرد مرزبانان توسط کارشناسان مرزبانی تایباد، برای بازدیدکنندگان تشریح و به سؤالات مطرح‌شده از سوی مدعوین پاسخ داده شد.

 اجرای موسیقی محلی شهر تایباد توسط یکی از گروه‌های موسیقی این شهرستان، پایان‌بخش این مراسم بود.

گفتنی است؛ شهرستان تایباد، دارای ۸۳۵ کیلومتر مرز مشترک با دو کشور افغانستان و ترکمنستان است. هنگ مرزی تایباد قریب به ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که با تلاش شبانه‌روزی مرزبانان و تعامل بسیار خوبی که با مرزنشینان دارند، امنیت بسیار مطلوبی در مرزها حاکم است.

لازم به ذکر است؛ این بازدید به همت فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی بسیج هنرمندان استان و انجمن ادبی شهرستان ترشیز برگزار شد.

خبرنگار: سمانه جعفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 47