معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان: یکی از شاخصه‌های تجاری‌سازی درحوزه سنگ سرپانتین، برندسازی است
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان: یکی از شاخصه‌های تجاری‌سازی درحوزه سنگ سرپانتین، برندسازی است

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: رمز ماندگاری هنرهای سنتی و صنایع دستی خلاقیت و نوآوری است و سهم نوآوری و خلاقیت در ماندگاری هنرهای سنتی و صنایع دستی ۸۰ درصد است.

به گزارش اختر شرق؛ محمد مطیع در مراسم افتتاح و بهره برداری از نخستین نمایشگاه دائمی دست سازه‌های هنری سنگ سرپانتین، رمز ماندگاری هنرهای سنتی و صنایع دستی راخلاقیت و نوآوری دانست و عنوان کرد: در هنرهای صنایع دستی سهم نوآوری و خلاقیت بیشتر از ۸۰ درصد است که آن را معرفی می‌کند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه اگر بحث هنری در کار وجود نداشته باشد آن کار، تکنیسینی در حال تکرار شدن است، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های ما در صنایع دستی حفظ و احیا است، حفظ آن چیزهایی که از قبل ما داشتیم و احیا و به روز رساندن همان هنرها و داشته‌های قدیمی است.

وی ادامه داد: یکی از شاخصه‌های تجاری سازی، برندسازی است و تجاری سازی، بسته‌بندی و بازاریابی مهمترین نیازمندی‌ها در مسیرموفقیت سنگ سرپانتین است.

مطیع ضمن ابراز خوشحالی از وجود هنرمندان فعال در این زمینه، گفت: ما از هنرمندان، حفظ و احیا می‌خواهیم و نسل جوان، تحصیل کرده و نسل ایده‌پرداز ما باید در زمینه احیا، فعالیت‌های خاصی داشته باشد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن قدردانی از دغدغه مندی و همراهی معین اقتصادی شهرداری مشهد در راستای تلاش برای حل مشکلات حوزه سنگ سرپانتین و تبدیل آن به یکی از برندهای سوغات شهرمشهد، مطرح کرد: سنگ سرپانتین با توجه به فعالیت ده‌ها کارگاه در سطح شهر و وجود تنها معدن این سنگ در کوه‌های مشهد و پشتوانه‌های بهداشتی و مذهبی که دارد امکان تبدیل شدن به برند سوغات مشهد الرضا (ع) راداراست اما در کنار پیگیری‌های معین اقتصادی نیاز به توجه ویژه همه متولیان امرسوغات به ویژه مدیران در همه سطوح دارد.

مطیع، پایگاه‌هایی چون خانه‌های صنایع دستی و خانه ملک را سکوی پرتاب برای هنرمندان دانست و تصریح کرد: این پایگاه‌ها موجب ایجاد انگیزه در هنرمندان شده و نگاه مخاطبان را هم به آن‌ها معطوف نموده است.

لازم به ذکراست؛ نمایشگاه دائمی سنگ سرپانتین (هرکاره) همه روزه ازساعت ۱۰ صبح تا ۲۰:۳۰ و در محل نبش چهارراه آزادشهرمشهد آماده بازدید عموم شهروندان و زائران است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 80