معاون شهردار مشهد: راه اندازی کارگروه فضای مجازی، ذیل دبیرخانه شهر ترمیمی شهرداری مشهد
معاون شهردار مشهد: راه اندازی کارگروه فضای مجازی، ذیل دبیرخانه شهر ترمیمی شهرداری مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، در جلسه مشترک با رئیس پلیس فتا خراسان رضوی، از راه اندازی کارگروه فضای مجازی در دبیرخانه شهر ترمیمی شهرداری مشهد به منظور آسیب‌شناسی و کاهش معضلات اجتماعی فضای مجازی، تا پایان آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ مهدی یعقوبی با بیان اینکه پیرو راه اندازی دبیرخانه شهر ترمیمی در مجموعه معاونت خدمات شهری از سال گذشته تاکنون اقدامات بسیار مناسبی صورت گرفته و همچنان ادامه دارد، گفت: پس از تشکیل دبیرخانه شهر ترمیمی، ۱۴ کارگروه ذیل این دبیرخانه شکل گرفته است که هدف از راه اندازی آن‌ها، رسیدن به الگویی مناسب و موفق در موضوعات شهر ترمیمی است.

یعقوبی اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف شهر ترمیمی، پیشگیری و آموزش است و در حال حاضر بستر فضای مجازی یکی از مهمترین عرصه‌های فعالیت اجتماعی است و در همین راستا همراهی و همکاری پلیس فتا استان و استفاده از تجربیات آن، زمینه ساز فعالیت‌های بسیار مناسبی در فضای مجازی است و راه اندازی کارگروه فضای مجازی در این دبیرخانه می‌تواند گامی موثر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ‌سازی در بستر مجازی باشد.

معاون شهردار مشهد گفت: معاونت خدمات شهری آمادگی دارد تا با استفاده از زیرساخت‌های موجود در شهرداری مشهد و در راستای مصوبات کارگروه فضای مجازی، در کنار پلیس فتا استان گام‌های موثری بردارد.

سرهنگ جهانشیری رئیس پلیس فتای خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امروز ۸۰ درصد تبادل اطلاعات در بسترفضای مجازی صورت می‌گیرد، گفت: همین آمار گسترده اهمیت توجه به فضای مجازی و فرهنگ‌سازی استفاده بهینه و مطلوب از این فضا را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شهرداری مشهد زیرساخت‌های بسیار مناسبی برای توسعه شهر هوشمند ایجاد شده و پلیس فتای خراسان رضوی آمادگی دارد به صورت همه جانبه با این مجموعه در راستای کاهش آسیب‌های فضای مجازی همراه شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 15