معاون شهردار مشهد: آغاز معاینات ادواری رایگان کارگران پرتلاش معاونت خدمات شهری
معاون شهردار مشهد: آغاز معاینات ادواری رایگان کارگران پرتلاش معاونت خدمات شهری

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از شروع مراحل معاینات ادواری سالانه بیش از ۸۲۰۰ نفر از پاکبانان و کارگران فضای سبز شهر مشهد خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر یکی از رایج‌ترین انواع معاینات شغلی، معاینات دوره‌ای و سالانه است که در راستای پیشگیری و شناسایی اولیه و زودهنگام شاغلین مشکوک به بیماری‌های ناشی از کار صورت می‌گیرد و با توجه به فعالیت شبانه‌روزی و بسیار خاص پاکبانان خدمات شهری و نیروهای کارگری فضای سبز در سطح شهر مشهد، این معاینات به صورت ویژه در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی افزود: در این طرح که با همکاری مرکز پزشکی شهرداری مشهد صورت می‌گیرد، فرآیند انجام معاینات ادواری شامل پذیرش، تشکیل پرونده، آزمایش کامل خون، تست‌های عملکردی کبدی، تست هپاتیت، نوار قلب، سنجش بینایی و… برای هشت هزار و ۲۵۰ نفر از پاکبانان و کارگران فضای سبز شهر مشهد به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود تا وضعیت سلامت این عزیزان مورد سنجش قرار گیرد.

یعقوبی تصریح کرد: انجام این آزمایشات، گام موثری در راستای غربالگری بیماری‌های ناشی از کار و حفظ و صیانت از نیروهای کارگری است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه زمان‌بندی هماهنگ شده با مرکز پزشکی شهرداری و با توجه به الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا مقرر شده است، نیروهای کارگری شاغل در هر منطقه به صورت روزانه و با تعدادی مشخص، در مراکز پزشکی شهرداری حضور پیدا کرده و مورد سنجش سلامت قرار بگیرند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 11