معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد: قلع و قمع بیش از ۷۰ قطعه باغ ویلای غیرمجاز در حال بنا شدن در مشهد/ فروش باغ ویلاهای تقلبی متری ۴۰۰ هزارتومان
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد: قلع و قمع بیش از ۷۰ قطعه باغ ویلای غیرمجاز در حال بنا شدن در مشهد/ فروش باغ ویلاهای تقلبی متری ۴۰۰ هزارتومان

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: بیش از ۷۰ قطعه زمین کشاورزی که در حال نابودی و تبدیل شدن به باغ ویلا بود، مورد اعمال قانون قرار گرفت.

به گزارش اختر شرق؛ امید طهماسبی زاده در این باره با بیان اینکه اقدام قانونی صورت گرفته که منظور همان برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز و قلع و قمع بنای غیرمجاز است در دو منطقه صورت گرفت، عنوان کرد: در دو محل موصوف بیش از ۷۰ قطعه باغ ویلای غیرمجاز در حال بنا شدن در پهنه‌ای در حدود ۱۵ هکتاری بود. اقدامات مذکور که به صورت شبانه و… به تصور برخی افراد، دور از چشم دستگاه‌های متولی در حال انجام بود.

طهماسبی زاده گفت: مناطق مذکور هم مدتی پیش توسط تیم‌های نظارتی که به منطقه سرسیاب رفته بودند مورد شناسایی قرار گرفته بود و نیروهای جهاد کشاورزی شهرستان مشهد مشاهده کرده بودند که برخی متخلفان در حالی پی کنی و عده‌ای هم به سرعت در حال دیوار چینی هستند.

وی بیان کرد: حتی عده‌ای پا را فرا‌تر از این برده بودند و در محل اقدام به ایجاد بنای ساختمانی و برپا کردن آلاچیق هم کرده بودند.

فروش باغ ویلاهای تقلبی متری ۴۰۰ هزارتومان

این مقام مسئول در جهاد کشاورزی شهرستان مشهد عنوان کرد: همچنین معلوم شد که افراد سود جو هر متر از زمین‌های قطعه‌بندی شده را بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزارتومان به خریداران می‌فروخته اند.

وی به ضربه خوردن زنجیره تولید هم اشاره و در این باره گفت: سرتا سر پهنه‌ای که به آن اشاره شد، تشکیل شده بود از زمین‌های کشاورزی که در حال حاضر نابودی یک متر از آن‌ها مساوی است با در خطر قرار گرفتن زنجیره تولید نیازهای اولیه غذایی مانند گندم، جو و… که بارها به این موضوع اشاره شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد مطرح کرد: در این رابطه و در تحقیقات صورت گرفته از سوی نیروهای جهاد کشاورزی نمایان شد که بازهم چند نفر سود جو عامل قطعه‌بندی زمین‌های کشاورزی در منطقه بوده و آن‌ها به بهانه اینکه زمین‌ها امکان تبدیل شدن به باغ ویلا به واسطه آمدن امکانات رفاهی مانند آب، برق، گاز، جاده آسفالته و… به محل وجود دارد، خریداران را وارد بازی دوسر باخت کرده و باعث شده‌اند عده‌ای تمام سرمایه خود رادر محل خرج ایجاد بنا آن هم بر روی زمین‌های کشاورزی کنند.

طهماسبی زاده با بیان این مطلب که بر این اساس تمامی متخلفان مورد شناسایی قرار گرفته و هویت آن‌ها طی مکاتبه‌ای به دستگاه قضایی منعکس خواهد شد تا برخورد قانونی با این افراد صورت گیرد، گفت: این اقدام با نظارت مقام قضایی و حمایت نیروی انتظامی و همراهی شهرداری مشهد و دیگر دستگاه‌های متولی امر صورت گرفت.

جاده آسفالته، آب و برق دلیل اعتماد نمی‌شود

طهماسبی زاده به افرادی که قصد خرید باغ ویلا را دارند، هشدار داد: بازهم تاکید می‌شود و از مردم عزیز درخواست می‌شود که به هیچ عنوان خام صحبت‌های برخی مشاورین املاک که اکثر آن‌ها هم غیرمجاز هستند نشوند، چرا که زمین‌های که کاربری کشاورزی دارند به هیچ عنوان زمینه‌ای برای تغییر کاربری آن‌ها وجود ندارد و مجوزی هم برای این کار صادر نخواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با بیان این مطلب که پس خریداران بدانند تبدیل شدن این اراضی به باغ ویلا اقدامی خلاف قانون است و با دست خود سرمایه و اندوخته چندساله را بر باد خواهند داد و زمانی پشیمان خواهند شد که دیگر راه چاره‌ای برای برگشت وجود ندارد، عنوان کرد: حتی اگر فروشنده‌ای به خریداران این گونه زمینه‌ها بگوید که برای تغییر کاربری قطعات از جهاد کشاورزی مشهد مجوزی در یافت شده، بدانند که کذب محض است.

وی افزود: این اقدام آن‌ها هم مشمول جرم کلاهبرداری تلقی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد بیان کرد: اگر فرد خریدار در محلی مواجه می‌شود با مجتمع‌های که خیابان کشی، آسفالت شده و برای هرکوچه آن هم نامی در نظر گرفته شده، به هیچ عنوان به این نشانه‌ها برای خرید باغ ویلا توجه نکنند چراکه این موارد به هیچ عنوان دلیلی برای مجاز بودن ساخت و ساز در محل نیست. آن‌ها باید دقت کنند قبل از خرید حتما از مراجع متولی مانند جهاد کشاورزی استعلام بگیرند.

طهماسبی زاده در پایان خاطرنشان کرد: با تمامی این تاکیدات اگر بازهم فردی به خرید زمین کشاورزی تغییرکاربری داده شده مبادرت بکند بداند که مقصر خودش است و باید تاوان خسارتش را هم به جان بخرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 8