معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد: خدمات تخصصی توان‌بخشی در دانشگاه توسعه می‌یابد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد: خدمات تخصصی توان‌بخشی در دانشگاه توسعه می‌یابد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تجهیز، بهسازی و آماده‌سازی مرکز جامع توان‌بخشی بیمارستان قائم (عج) در راستای گسترش خدمات به بیماران نیازمند به خدمات توان‌بخشی خبر داد و اظهار کرد: این مرکز با جدیدترین تجهیزات توان‌بخشی مجهز شده و خدمات سرپایی را به بیماران ارائه می‌دهد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر شاپور بدیعی در حاشیه بازدید دکتر جغتایی مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امور توان‌بخشی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه توان‌بخشی اظهار کرد: مرکز جامع توان‌بخشی بیمارستان قائم (عج) که با همکاری دانشکده پیراپزشکی و حوزه معاونت درمان تجهیز شده است، خدمات سرپایی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی‌سنجی، گفتاردرمانی و بینایی‌سنجی به بیماران در دو حوزه کودکان و بزرگ‌سالان ارائه می‌شود.

وی بابیان اینکه ایجاد مرکز توان‌بخشی کودکان از اهداف مهم معاونت درمان به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: بدین منظور فضایی برای ایجاد مرکز تکاملی و توان‌بخشی کودکان در بیمارستان اکبر در نظر گرفته‌شده و قرار است با حمایت وزارت بهداشت و تأمین اعتبارات لازم این مرکز در آینده نزدیک راه‌اندازی شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جانمایی برای ایجاد بخش فیزیوتراپی کودکان در کلینیک بیمارستان اکبر را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تلاش می‌شود تا چند ماه آینده مرکز جامع توان‌بخشی و تکاملی کودکان به‌منظور ارائه خدمات به بیماران شرق کشور در این مرکز راه‌اندازی شود.

دکتر بدیعی بابیان اینکه رویکرد معاونت درمان تقویت حوزه توان‌بخشی با همکاری دانشکده پیراپزشکی و گروه‌های مرتبط در این زمینه است خاطرنشان کرد: در این راستا نشست‌های علمی و تخصصی با اعضای هیئت‌علمی و مدیران گروه‌های آموزشی برگزار می‌شود تا بتوان به شکل جدی درزمینهٔ توان‌بخشی که در حال حاضر کمبود آن در مشهد کاملاً احساس می‌شود، اقدام نمود.

وی علاوه بر پیشگیری و درمان، موضوع توان‌بخشی بیماران از مهم‌ترین مباحثی است که باید به آن توجه شود تا بتوان بیماران را به زندگی عادی بازگرداند خاطرنشان کرد: اقداماتی که در سطح دانشگاه در حال انجام است می‌تواند نویدبخش این موضوع باشد که دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه توان‌بخشی نیز می‌تواند در سطح کشور به‌عنوان الگو باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه‌اندازی رشته تخصصی طب فیزیکی و توان‌بخشی در دانشکده پزشکی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه عنوان کرد و گفت: کمبود اعتبارات لازم در این زمینه مهم‌ترین مشکل به شمار می‌رود که با قول مساعدی که مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امور توان‌بخشی داده است در صورت تأمین اعتبار می‌توان این مهم را نیز تحقق بخشید.

دکتر بدیعی در پایان با اشاره به بازدیدهای دکتر جغتایی از مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: در این بازدیدها عملکرد دانشگاه در حوزه توان‌بخشی مطلوب ارزیابی شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 125