معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی: رونمایی از ۳۱ دستاورد جدید در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی: رونمایی از ۳۱ دستاورد جدید در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی از رونمایی ۳۱ دستاورد جدید در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری که در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، کوکب موسوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دانش و پژوهش گفت: دانش ما باید به ثروت و در گام بعد به اقتدار کشور تبدیل شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی از رتبه ۱۶ ایران در حوزه پژوهش و فناوری خبر داد و با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: تجاری‌سازی دانش و اهمیت به شرکتهای دانش بنیان و مراکز رشد در این بیانیه مورد تأکید قرار گرفته است.

وی از برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری به صورت سراسری و مجازی گفت و عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی فرصت مناسبی است تا ابتکار تازه در حوزه پژوهش صورت گیرد و پژوهش، دستاوردهای پژوهشی و محصولات ناشی از دستاوردهای تحقیقاتی شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد، به بازار و متقاضیان با استفاده از فضای مجازی در سطح شهر، منازل و محل کار عرضه شود.

موسوی توسعه پژوهش به سطح شهر با استفاده از تبلیغات را از جمله این ابتکارها دانست و خاطرنشان کرد: مقابله با تحریم و پیشگیری و مقابله با کرونا دو رویکرد مهم این دوره است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی همچنین از رونمایی ۳۱ مورد از دستاوردهای جدید در نمایشگاه خبر داد و تأکید کرد: در این دوره به پژوهش‌های صورت گرفته توسط جوانان بویژه در حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی توجه خاصی شده است.

وی تعداد متقاضیان پذیرش شده در پارک علم و فناوری و مراکز رشد را در شش ماهه سال جاری ۹۵ مورد عنوان کرد و گفت: ۳۰۲ مورد درخواست نیز برای عضویت در پارک ارسال شده است.

نمایش دستاوردها، تالارها و پنل‌های گفتگو، وبینارها و رونمایی‌ها از جمله بخش‌های مختلف این نمایشگاه با شعار «پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید» است.

لازم به ذکر است؛ نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی امسال به دلیل شرایط کرونایی، از ۲۵ تا ۲۹ آذرماه به صورت مجازی و با محوریت پیشگیری و مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 24