معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان: مشارکت مردم علیه آفت سن گندم مهمترین اقدام در روند مبارزه با این آفت
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان: مشارکت مردم علیه آفت سن گندم مهمترین اقدام در روند مبارزه با این آفت

کمیته فنی تولیدات گیاهی با حضور معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی به همراه رئیس حفظ نباتات سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در مرکز خدمات کشاورزی حکم آباد برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ غلامحسین ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت ترویج در توسعه پایدار کشاورزی گفت: مراکز خدمات و ترویج جهاد کشاورزی نقش موثری در کیفیت و میزان تولید محصولات دارند.

ساربان با اشاره به اینکه انتقال اطلاعات، دانش و مهارت برای افزایش بهره برداری از مهمترین وظایف بخش ترویج است که هدف اصلی آن به عنوان پل ارتباطی بین مجموعه‌های پژوهشی و مجموعه‌های آموزشی و بهره برداری است و با اشاره به اینکه منابع آب و خاک منابع تجدید ناپذیر هستند، تاکید کرد: این منابع اگر همچون آب به درستی استفاده نشود از دسترس خارج می‌شود و دیگر نمی‌توان به سادگی جایگزین کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت شهرستان جوین در تولید محصولات کشاورزی و با تاکید بر اهمیت کشت گیاهان دارویی از لحاظ به صرفه بودن و از طرفی نیاز کشور، اظهار کرد: بدون شک جهت دهی به کشاورزان و تغییر الگوی کشت به سمتی که نیاز کشور است و موجب رضایت اقتصادی کشاورزان و تامین نیاز کشور نیز میشود از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است.

ساربان تصریح کرد: کارشناسان مستقر در مراکز جهاد کشاورزی رابطه عمیقی با کشاوزان داشته و به راحتی میتوانند مسائل و ایده‌های پژوهشی را در مزارع دنبال کنند و با برگزاری کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌های عملی سطح علمی کشاورزان منطقه را ارتقا دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی از گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک کشور یاد کرد و گفت: متاسفانه آفت سن غلات که مخرب‌ترین آفت گندم به شمار می‌آید نیز باید با اطلاع‌رسانی دقیق توسط همکاران مراکز و شهرستان‌ها انجام شود تا خسارت را به پایین‌ترین میزان خود برسانیم.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 64