معاون اول رئیس جمهور بصورت ویدیویی پروژه فولادی آروند نوین رشتخوار را افتتاح کرد
معاون اول رئیس جمهور بصورت ویدیویی پروژه فولادی آروند نوین رشتخوار را افتتاح کرد

معاون اول رئیس جمهور که به همراه وزیر آموزش و پرورش، وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و با همراهی تعدادی از معاونین وزرا؛ که با استقبال محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی وارد مشهد مقدس شده بود پروژه فولادی اروند نوین رشتخوار را افتتاح کرد.

به گزارش اختر شرق؛ معاون اول رئیس جمهور که برای شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، شرکت کرده بود از سه سطح پروژه بزرگ «تقاطع غیر همسطح آزادگان مشهد» شامل زیرگذر، میدان و یکی از پل‌های پروژه، افتتاح مجتمع بزرگ آموزشی، ورزشی المهدی (عج) در مشهد، پروژه فولاد آورند نوین رشتخوار، این پروژه‌ها را افتتاح کرد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در ویدئو کنفرانسی خود گفت: مجتمع فولاد آروند نوین رشتخوار با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن گندله در سال به بهره برداری شد.

معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و افتتاح این پروژه، مطرح کرد: اقتصاد مقاومتی مطالبه جدی رهبری است که از طرف قوای سه‌گانه پیگیری می‌شود و یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی کاهش اتکا به درآمدهای نفتی در بودجه و اقتصاد کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بهره‌برداری از مجتمع فولاد اروند رشتخوار، عنوان کرد: ظرفیت واحد گندله‌سازی فولاد اروند نوین رشتخوار تولید ۵۹۰ هزار تن گندله خواهد بود.

اسدالله کشاورز با بیان اینکه گندله‌سازی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای بهره برداری از این معادن است که می‌توان از ظرفیت موجود بهره‌برداری کرد، گفت: برای راه‌اندازی این مجتمع ۶۰۲ میلیارد تومان هزینه شده و علاوه بر آن هفت میلیون یورو نیز هزینه ارزی داشته است و ۱۵۲ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 103