معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان: ۶۱ درصد مشاغل مجریان، خودکفایی دام‌پروری است
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان: ۶۱ درصد مشاغل مجریان، خودکفایی دام‌پروری است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ۶۱ درصد طرح‌های اجراشده و تسهیلات پرداختی از ابتدای امسال تاکنون به مجریان تحت حمایت این نهاد، به بخش دام‌پروری اختصاص داشت.

به گزارش اختر شرق؛ سید حسین کرابی با اشاره به اینکه بیشترین بخش طرح اجراشده توسط این نهاد در خراسان رضوی به دام‌پروری اختصاص داشته است، افزود: کمیته امداد استان از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۴۷۰ فقره طرح را اجرا کرده که ۶۱ درصد آن شامل دو هزار ۷۵۵ مورد شغل مربوط به بخش دام‌پروری می‌شود.

وی با اعلام اینکه تسهیلات پرداختی از منابع داخلی کمیته امداد و بانک‌ها پرداخت‌شده است اظهار کرد: امسال در جهت اشتغال‌زایی مجریان تحت حمایت کمیته امداد ۱۵۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان اعتبار از منابع داخلی این نهاد و بانک‌ها هزینه شده است که ۱۰۳ میلیارد تومان آن مربوط به بخش دام‌پروری می‌شود.

کرابی با عنوان اینکه واحد اشتغال و خودکفایی در کمیته امداد خراسان از اواخر دهه ۶۰ در استان ایجادشده است افزود: این نهاد تا پایان سال ۹۷، بیش از ۴۳ هزار و ۵۵۰ طرح دام‌پروری را ایجاد کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی به نظارت و بازدید کارشناسان این نهاد از طرح‌های اشتغال تا پنج سال و به‌صورت فصلی و مستمر اشاره کرد و ادامه داد: در صورت بروز هرگونه مشکل و موانع احتمالی مجریان طرح‌های اشتغال موارد خود را با ناظران این نهاد مطرح می‌کنند تا در اسرع وقت حل شود.

وی به سهیم بودن مجریان طرح‌های دام‌پروری در تولید ناخالص ملی در سال رونق ملی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: طرح‌های دام‌پروری در بخش‌های دام سبک، سنگین، نیمه سنگین، طیور و زنبورداری اجرا می‌شود که محصولات گوشتی، پشم، پوست، شیر، عسل و غیره از تولیدات مؤثر در اقتصاد جامعه توسط مددجویان این نهاد محسوب می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7