معاون استاندار خراسان رضوی از قطع گاز صنایع در زمستان انتقاد کرد
معاون استاندار خراسان رضوی از قطع گاز صنایع در زمستان انتقاد کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با انتقاد از قطع گاز صنایع در زمستان به خاطر جبران کمبود این انرژی در فصل سرما گفت: باید راهکار جایگزین برای جبران این کمبود یافت تا بخش تولید در این فصل دچار مشکل و توقف فعالیت نشود.

به گزارش اختر شرق؛ علی رسولیان در نشست کلینیک خدمات مشاوره کسب و کار اظهار کرد: همینکه تامین گاز بخش خانگی در فصل سرما دچار مشکل می‌شود، اولین اقدام مسوولان قطع گاز صنایع برای رفع این مشکل است.

وی ادامه داد: باید تدبیری اتخاذ شود که از طریق مدیریت مصرف در بخش‌های تجاری و اداری در فصول گرما یا سرما بتوان از کمبود برق یا گاز در شبکه توزیع خانگی جلوگیری کرد تا مجبور به قطع انرژی صنایع در این فصول یا اجبار به کاهش مصرف روزانه آن‌ها نشویم.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: برای تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع، نامه‌ای با امضای استاندار خراسان رضوی تنظیم می‌شود تا سهمیه استانی با برخورداری از گشایش ال- سی ۶ ماهه برای واحدهای تولیدی که نیاز به ورق فولادی دارند، در نظر گرفته و به شرکت فولاد مبارکه اصفهان اعلام شود تا هیچ واحد تولیدی دچار کمبود در این بخش نگردد.

وی در خصوص مشکل کمبود شکر یکی از واحدهای تولیدی خراسان رضوی افزود: با تدبیر وزارت صنعت، معدن و تجارت کل سهمیه شکر استان تا خرداد ماه سال آینده اختصاص یافته و این اختیار به مدیران استان داده شده است که در این مدت شکر را به میزان کافی بین بخشهای صنف و صنعت خود توزیع کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: طی دو هفته اخیر ۷۶ واحد تولیدی توسط چهار کارگروه تامین اجتماعی، امور مالیاتی، امور بانکی و امور حقوقی ذیل این کلینیک عارضه‌یابی شده است.

رضا شجاعی بیان کرد: از این تعداد مشکلات ۱۵ واحد توسط کارگروه تامین اجتماعی رفع و به ۱۰ واحد توسط این کارگروه مشاوره داده شده است، توافقات لازم برای حل مشکل ۱۰ واحد در کارگروه امور مالیاتی انجام گرفته و به هفت واحد نیز مشاوره لازم توسط این کارگروه داده شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اظهار کرد: مشکل ۳۱ واحد تولیدی نیز توسط کارگروه امور بانکی حل شده و به پنج واحد تولیدی نیز از سوی کارگروه امور حقوقی مشاوره لازم داده شده است.

لازم به ذکر است؛ در این نشست مشکلات مربوط به ۱۸ واحد تولیدی در خصوص تامین مواد اولیه، کمبود نقدینگی، بدهی بانکی، اخذ مجوز از اداره کل استاندارد، ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی، تقسیط بدهی تسهیلات بانکی، مطالبات از شرکت برق، مسدود شدن حسابهای بانکی، منع قانونی در خصوص عرضه محصولات به سایر استانها، طولانی بودن فرآیند صدور پروانه استاندارد، پلمب واحد، قطع گاز و حذف گرانول پلی استر مطرح و راهکارهای لازم برای آن‌ها اتخاذ شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2