معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی: اجرای درس‌پژوهی در سطح استان در جریان است
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی: اجرای درس‌پژوهی در سطح استان در جریان است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای راهکارهای ۱۷-۱۱ سند تحول بنیادین مبنی بر توسعه پژوهشگری و افزایش توانمندی حرفه‌ای معلمان، اجرای درس‌پژوهی در سطح استان در جریان است.

به گزارش اختر شرق؛ آذر رشیدی، معاون آموزش ابتدایی خراسان رضوی در این باره عنوان کرد: درس‌پژوهی فرایند ضبط و ثبت فرایند تدریس و سپس بازبینی، بررسی و اصلاح آن‌ها بر اساس نظریه‌های علمی و تربیتی است که باعث افزایش یادگیری و بالندگی معلمی می‌شود و نهایتا بهبود وضعیت آموزشی را در پی دارد، چرا که در صحنه تدریس، معلم به صورت مستمر و مداوم با آن مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای راهکارهای ۱۷-۱۱ سند تحول بنیادین مبنی بر توسعه پژوهشگری و افزایش توانمندی حرفه‌ای معلمان، اجرای درس‌پژوهی در سطح استان در جریان است. انتظار داریم با اجرای درس‌پژوهی در سطح استان موقعیت هم اندیشی بین آموزگاران و کیفیت آموزش افزایش یابد. آثار منتخب درس‌پژوهی ادارات به استان ارسال خواهد شد و در کارگروه‌های ویژه فرایند داوری صورت خواهد گرفت.

رشیدی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم همکاران گرامی با شرکت در گروه‌های درس‌پژوهی از ظرفیت ایجاد شده در طرح درس‌پژوهی به بهترین نحو برای رشد و تعالی دانش آموزان عزیزمان استفاده نمایند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 84