مشکل پنج طرح بزرگ نیمه تمام در خراسان رضوی رفع شد
مشکل پنج طرح بزرگ نیمه تمام در خراسان رضوی رفع شد

کارگروه ستاد تسهیل ویژه بررسی مشکلات طرح‌های دارای اولویت در خراسان رضوی، مشکلات پنج طرح نیمه تمام و بزرگ اقتصادی در شهرستان‌های نیشابور، کلات، چناران و شهر جدید بینالود، استان را بررسی و راهکارهایی برای تداوم اجرای آن‌ها ارائه کرد.

به گزارش اختر شرق و به نقل از ایرنا؛ مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی در حاشیه نشست این کارگروه گفت: این پنج طرح شامل طرح‌های تولیدی تایر و تیوپ، شمش آلیاژی فولاد، پارچه، سدیم کربنات، پنتاارینزوتول در شهرستان‌های نیشابور، کلات، چناران و شهر جدید بینالود است که مجموع سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها ۲۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اشتغالزایی برای دو هزار و ۴۰ نفر می‌باشد.

مهدی تقوایی، عمده مشکلات این طرح‌ها را مربوط به اختلاف آن‌ها با دستگاه‌های اجرایی دانست و عنوان کرد: واگذاری زمین در شهرک، تامین زیرساخت‌ها از جمله آب، برق و گاز، اخذ تاییدیه زیست محیطی از جمله این مشکلات بود که با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط در این باره چاره جویی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی ادامه داد: این تعداد طرح از مجموع هزار و ۲۸۰ طرح نیمه تمام با حجم سرمایه‌گذاری دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۲۵ هزار نفر است که تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری آن منعقد و در سامانه BPMS ثبت شده است و تک تک این طرح‌ها هر روز در قالب برگزاری نشستهایی با مدیران شهرستانها به صورت ویدیو کنفرانس بررسی می‌شود.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی همچنین با اشاره به اجرای طرح ملی مرکز فوریتهای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرحهای سرمایه‌گذاری استان، عنوان کرد: در این نشست مصوبه پیشنهادی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مبنی بر استقرار نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در این مرکز براساس جدول پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت.

تقوایی با بیان این مطلب که قرار است نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شرکت آب منطقه‌ای، شرکت توزیع برق استان و مشهد، شرکت گاز، شرکت شهرکهای صنعتی، شورای هماهنگی بانکها، سازمان تامین اجتماعی، اداره کل امور مالیاتی، اداره کل منابع طبیعی، امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی در این مرکز از دو تا سه روز یا به صورت تمام وقت حضور یابند، گفت: در این نشست همچنین در خصوص ساز و کار نحوه پذیرش و رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی در مرکز فوریتهای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرحهای سرمایه‌گذاری خراسان رضوی بحث و تبادل نظر شد.

رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی نیز در حاشیه این نشست گفت: از مجموع ۳۴۷ طرح بزرگ و داررای اولویت که بررسی آن‌ها به این مرکز واگذار شده، ۲۶۰ مورد بررسی و راهکارهای لازم برای آن‌ها ارایه شده است.

حسن فاضل خیاط عنوان کرد: در بررسی انجام گرفته از سوی این مرکز برخی از طرح‌ها نیازمند تسهیلات مالی بودند که پیگیریهای لازم برای آن‌ها انجام شد، برخی از طرح‌ها نیز نیازمند بازنگری و اصلاح بودند که به سرمایه‌گذار عودت داده شد تا آن را اصلاح نماید.

رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: ۸۴ مورد از این طرح‌ها در ۱۵ نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی با حضور استاندار و دستگاه‌های اجرایی مربوطه بررسی و مصوباتی برای حل مشکلات آن‌ها اتخاذ شد که تاکنون ۴۰ درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6