مشکلات ۱۲ طرح سرمایه‌گذاری خراسان رضوی برطرف شد
مشکلات ۱۲ طرح سرمایه‌گذاری خراسان رضوی برطرف شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: مشکلات ۱۲ طرح سرمایه‌گذاری معین‌های اقتصادی منطقه سه خراسان رضوی شامل روستاهای بخش مرکزی شهرستان‌های مشهد و کلات در قالب کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی و تصمیمات لازم برای برطرف شدن آن‌ها اتخاذ شد.

به گزارش اختر شرق؛ علی رسولیان در حاشیه نشست این کارگروه درباره نتایج بررسی این طرح‌ها، اظهار کرد: مشکلات این طرح‌ها مربوط به دریافت مجوز تولید پوشاک، صادرات محصولات مازاد به خارج از کشور، عدم پاسخ به کاربری اراضی و ارایه در کارگروه امور زیربنایی استان، تامین مواد اولیه، تامین منابع مالی، انشعابات برق و گاز، عدم پاسخگویی به استعلامات وعدم هماهنگی بین دو دستگاه اجرایی بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: زمینه تولید این طرحهای سرمایه‌گذاری در حوزه پوشاک، ژل آتش زا، کارتن، پروفیل آلومینیوم، محصولات چرمی، دامداری، پرورش ماهی، موتور و گیربکس آسانسور و نیز محصولات غذایی است که پس از بررسی مشکلات این طرح‌ها که در چارچوب الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی استان تعریف شده است با حضور متولیان دستگاه‌های اجرایی مربوطه تصمیمات لازم برای حل آن‌ها و تسریع در اجرای طرح‌ها گرفته شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاریهای بخش مرکزی شهرستان مشهد نیز در این نشست مطرح کرد: این شرکت به عنوان معین اقتصادی منطقه سه خراسان رضوی سه اقدام اصلی در مناطق روستایی شامل تاسیس، تثبیت و توسعه کسب و کارها را مدنظر قرار داده است.

عباسعلی بادیانی با اشاره به اینکه از شهریور ماه سال ۱۳۹۸ تاکنون معین اقتصادی منطقه سه خراسان رضوی موفق به ایجاد ۲۴ مرکز توانمندسازی شغلی بانوان با سرمایه‌گذاری ۴۸ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال و پیش بینی اشتغال برای ۳۴۶ نفر با احتساب سرانه ۱۴۰ میلیون ریال برای هر نفر راه‌اندازی کرده است، گفت: طرح‌های سرمایه‌گذاری روستایی که توسط معین اقتصادی منطقه سه خراسان رضوی اجرا شده است شامل ۵۳ طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری ۹ هزار و ۲۳۷ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال و پیش بینی اشتغال برای ۱۱ هزار و ۱۱۴ نفر است.

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاریهای بخش مرکزی شهرستان مشهد با بیان این مطلب که از جمله نتایج اجرای این طرح‌ها حمایت از توسعه ۱۱۰ کسب و کار صنایع دستی و حمایت از ایجاد ۱۰ واحد گردشگری و صنایع وابسته در روستای بابارمضان است، عنوان کرد: در مجموع، سرمایه گذاران ۷۷ طرح تولیدی با شرکت تعاونی دهیاریهای شرق بخش مرکزی شهرستان مشهد تفاهم نامه منعقد کردند که از این تعداد مشکلات اجرای ۶۶ طرح در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان پیگیری شده و امروز ۱۲ طرح از این تعداد مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، بخش مرکزی مشهد شامل یک شهر و شش دهستان است که بیشتر روستاهای این دهستانها ساکنان حاشیه شهر مشهد به شمار می‌روند.

لازم به ذکر است؛ شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی مشهد یکی از معین‌های اقتصادی طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی خراسان رضوی است که مسوولیت توانمندسازی ساکنان منطقه سه شهر مشهد شامل روستاهای بخش مرکزی با اولویت دهستان‌های شرقی، همچنین بخش‌های زاوین و مرکزی شهرستان کلات با اولویت دهستان‌های «پساکوه» و «هزار مسجد» را برعهده گرفته است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 21