مشهد قطب تولید محصولات کشاورزی است
مشهد قطب تولید محصولات کشاورزی است

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد گفت: شهرستان مشهد قطب تولید محصولات کشاورزی در سه محصول گندم، جو و کلزا است.

به گزارش اختر شرق؛ علی ممیزی با بیان اینکه امسال توسعه کشت سه محصول گندم، جو و کلزا را به طور ویژه در دستور کار خود برای خود کفایی قرار دادیم، عنوان کرد: سطح کشت گندم و جو آبی در مشهد ۲۳.۵ هزار هکتار، گندم و جو دیم بالغ بر ۲۵ هزار هکتار شامل می‌شود، از لحاظ کشت دانه‌های روغنی در سال ۹۹، مشهد سطحی بالغ بر ۱۶۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: کشت کلزا به واسطه اهمیتی که در خودکفایی دانه‌های روغنی برای کشور به ارمغان می‌آورد، مورد توجه ویژه جهاد کشاورزی قرار دارد.

ممیزی با بیان اینکه گیاه کلزا از حیث کشت تناوبی و هم به لحاظ غنایی که به خاک می‌بخشد، مورد توجه قرار دارد، گفت: از جهت تامین روغن مورد نیاز بازارمصرف و مردم، روغن کلزا بهترین کیفیت را در بین روغن‌های بازار و مورد استفاده مردم را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد در پایان خاطرنشان کرد: کشت دانه‌های کلزا، گندم و جو از شهریور شروع شد و تا دی ماه ادامه داشت، در مرحله اولیه پیشگیری از بیماری‌های قارچی است که ممکن بود بذرها را متاثر کنند برای این منظور تمام بذرها ضد عفونی و فرآیند کشت انجام شد و تمامی سطوح کشت را پهنه‌بندی و سازماندهی کردیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 116