مشهد در سند پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌صورت خاص و ویژه مدنظر قرار گیرد
مشهد در سند پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌صورت خاص و ویژه مدنظر قرار گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایطی که حرم مطهر رضوی و شهر مشهد دارد در سند پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌صورت خاص و ویژه مدنظر قرار گیرد.

به گزارش اختر شرق؛ سید جواد موسوی دراین‌باره عنوان کرد: مشهد شهری است که از زائران را از سراسر کشور در زمان‌های خاص میزبانی می‌کند و تجمع‌هایی که در این شهر و به‌خصوص در حرم مطهر و بافت اطراف وجود دارد به‌ندرت در دیگر شهرها اتفاق می‌افتد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی تصریح کرد۴: برخی کاربری‌ها در مشهد و به‌ویژه اطراف حرم مطهر رضوی در تمام سال مسکونی با تراکم جمعیت بسیار پائین است اما در برخی زمان‌ها و برای چند روزبه کاربری اقامتی گروهی تبدیل می‌شود و یک چالش یا حادثه کوچک می‌تواند به یک بحران تبدیل شود.

هم‌چنین نماینده پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این جلسه گفت: در نگاه جدید، پدافند غیرعامل فراتر از کالبد مدنظر است.

ایمان دهاقین بابیان اینکه بر اساس این نگاه مباحثی ازجمله تاب‌آوری جوامع شهری در مواجهه با بحران‌ها و مخاطرات محیطی و آینده‌پژوهی نیز مطرح است، اظهار کرد: شهر مشهد جمعیتی شناور دارد که در بازه زمانی خاص در حرم مطهر رضوی و بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی حضور می‌یابند و تأسیسات گردشگری زیادی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی استقرار دارند.

نماینده پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پایان پیشنهاد کرد: کمیته مشترک بین شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، دفتر اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و آستان قدس رضوی برای تهیه و تدوین سند پدافند غیرعامل بافت اطراف حرم مطهر رضوی تشکیل شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 107