مشارکت حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز و معلم استان به عنوان همیار پلیس و فرهنگ یاران ترافیک
مشارکت حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز و معلم استان به عنوان همیار پلیس و فرهنگ یاران ترافیک

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از مشارکت حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز و معلم استان به عنوان همیار پلیس و فرهنگ یاران ترافیک خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ قاسمعلی خدابنده، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه غیر حضوری تقدیر از برگزیدگان مسابقه «قوانین و مقررات عابرین پیاده و دوچرخه سواران» با بیان این مطلب که همکاری و تعاملات خوب فی مابین آموزش و پرورش استان و پلیس راهنمایی و رانندگی وجود دارد و هدف از این تعاملات افزایش ایمنی دانش آموزان و ترویج فرهنگ ترافیک است، خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته آمار نشان از کاهش تخلفات رانندگی و در نتیجه کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی دارد.

خدابنده با بیان این مطلب که افزایش کیفیت جاده‌ها و وسایل نقلیه، حضور پلیس در جاده ها، فرهنگ‌سازی و مشارکت خوب مردم در پیشگیری از حوادث و ارتقاء فرهنگ ترافیکی موثر بوده است، گفت: طرح همیاران پلیس با مشارکت آموزش و پرورش و پلیس راهنمایی و رانندگی از سال ۸۶ آغاز شده است.

وی ادامه داد: دانش آموزان در این طرح آموزش‌های لازم را می‌بینند و با تذکر به والدین در پیشگیری از حوادث و ارتقا فرهنگ ترافیکی نقش مهمی را ایفا کرده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه فرهنگ ترافیکی یکی از شاخصه‌های پیشرفت کشورها است، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و ارتقاء آن یکی از رسالت‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است.

خدابنده با اشاره به اینکه ۴۵۰ هزار دانش آموز در سطح استان به عنوان همیار پلیس دوره‌های آموزشی را طی می‌کنند و مشغول فعالیت هستند، گفت: بالغ بر ۵۰ هزار همکار فرهنگی به فرهنگ یاران ترافیک مشغول فعالیت هستند که بیش از ۴۰ هزار نفر آن‌ها در دوره آموزش مجازی شرکت نمودند.

وی ادامه داد: مسابقه قوانین و مقررات عابرین پیاده و دوچرخه سواران به صورت مجازی با حضور ۱۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در سطح استان برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۷ دانش آموز استان در مسابقه بزرگ نقاشی و خاطره‌نویسی کشوری برگزیده شدند، اظهار کرد: والدین برای فرزندان خود نقش الگویی دارند و می‌بایست با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، خونسردی، صبر و رعایت حق تقدم را به فرزندان خود بیاموزند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 5