مسافران ورودی به رشتخوار رصد می‌شوند
مسافران ورودی به رشتخوار رصد می‌شوند

فرماندار رشتخوار گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، اقدامات پیشگیرانه‌ای ازجمله رصد مسافران ورودی به این شهرستان انجام می‌شود.

خالقداد عرب در گفتگو با خبرنگار اختر شرق بابیان اینکه مسافران ورودی به مناطق روستایی و شهرهای تابعه رشتخوار توسط دهیاران، شوراهای اسلامی و بسیج شناسایی و برای معاینه اولیه به خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت معرفی می‌شوند، عنوان کرد: هم‌اینک ۱۰ تخت بستری برای بیماران احتمالی مشکوک به کرونا در بیمارستان الزهرای رشتخوار مهیا شده و فعلاً ازنظر کادر پزشکی و پرستاری کمبودی نداریم.

عرب با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲ شهروند رشتخواری مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های تربت‌حیدریه  و گناباد بستری شدند که نتیجه آزمایش همه آن‌ها منفی اعلام‌شده و تعدادی نیز از آن مراکز درمانی ترخیص شدند، گفت: اکیپ تشخیص کرونا در سه‌راهی جنگل رشتخوار مستقر هستند و دمای بدن مسافران و رانندگان را با تب‌سنج الکترونیکی می‌سنجند.

وی افزود: سرو غذا و ساندویچ در رستوران‌ها و ساندویچی‌ها ممنوع شده و کار آن‌ها به‌صورت بیرون بر است.

فرماندار رشتخوار بابیان این مطلب که تمامی مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، مکان‌های عمومی و برخی معابر شهرهای رشتخوار و جنگل هر سه روز یک بار گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند، اظهار کرد: سعی شده تا از نشست‌ها و جلسات اداری کاسته شود و جلسات با حفظ فاصله شرکت‌کنندگان و یا با استفاده از ارتباطات اینترنتی و تلفنی برگزار گردد.

فرماندار رشتخوار گفت: از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی تب‌سنج و تعدادی ماسک، لباس ویژه کادر درمانی و مقداری مواد و ژل ضدعفونی‌کننده به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اختصاص یافت که پس از دریافت، برخی اقلام برای توزیع در بین مردم به داروخانه‌ها تحویل داده شد اگرچه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده ناکافی بود.

عرب در پایان بابیان اینکه نظارت بر نانوایی‌ها و مراکز عرضه اقلام خوراکی و داروخانه‌ها تشدید شده و مردم به همراهی با مدیران اجرایی و ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا دعوت می‌شوند، اظهار کرد: فرمانداری به‌عنوان پشتیبان و شبکه بهداشت و درمان نیز به‌عنوان رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، مرتب از مناطق روستایی و شهری بازدید کرده و ضمن ارائه هشدارهای لازم به مردم، بر بهداشتی بودن آب شرب منطقه نیز نظارت می‌کند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 6