مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مشهد: پایش مزارع گندم و جو شهرستان جهت بررسی وضعیت سن مادری غلات
مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مشهد: پایش مزارع گندم و جو شهرستان جهت بررسی وضعیت سن مادری غلات

مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مشهد گفت: سن مادری در شهرستان از اسفندماه سال گذشته در مزارع تله مشاهده گردید و پایش مزارع گندم و جو شهرستان جهت بررسی وضعیت سن مادری گندم مکرر انجام می‌گیرد.

به گزارش اختر شرق؛ فهیمه طاهری مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مشهد در این باره عنوان کرد: با عنایت به اهمیت مبارزه با آفت مهم سن غلات در مزارع گندم و جو و به منظور هدایت و حمایت جامع‌تر عملیات اجرایی مبارزه همگانی و ضرورت کنترل به موقع و اصولی این آفت، اعضای شبکه مراقبت مستقر در مراکز بخش‌ها و مدیریت شهرستان با پایش مداوم مزارع و آگاهی از وضعیت آفت سن گندم، نسبت به اطلاع‌رسانی‌های لازم و ضروری اقدام می‌نمایند.

مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به اینکه مبارزه با سن مادری در مزارع غلات شروع و تا کنون بالغ بر ۱۶۰۰ هکتار مبارزه گردیده و همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: با بازدید واحد حفظ نباتات از مزارع در اسفندماه سال گذشته سن مادر در شهرستان مشاهده گردید که با اعلام رسمی ظهور سن مادری غلات به مراکز بخش‌ها خواستار هر چه بیشتر پایش مزارع توسط کارشناسان پهنه شدند.

لازم به ذکر است؛ جهت جلوگیری از خسارت با هماهنگی‌های لازم مقرر گردید از طریق فضای مجازی و صدور اطلاعیه‌های لازم جهت مبارزه به موقع با پوره سن غلات اطلاع‌رسانی‌های لازم از سوی کارشناسان پهنه انجام گیرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 96