مسئول امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گناباد: دشمن‌شناسی یکی از ضروریات جوامع اسلامی برای مقابله با ابزار دشمن و نفوذ منافقین است
مسئول امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گناباد: دشمن‌شناسی یکی از ضروریات جوامع اسلامی برای مقابله با ابزار دشمن و نفوذ منافقین است

مسئول امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گناباد در جمع اساتید دانشگاه، گفت: دشمن‌شناسی یکی از ضروریات جوامع اسلامی برای مقابله با حربه‌های استکبار و نفوذ منافقین است.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام عباسعلی فاطمی، مسئول امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گناباد طی سخنانی در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه آموزش عالی شهرستان با اشاره به اینکه کربلا دانشگاهی بزرگ است که دارای درس‌هایی برای انسان‌ها در طول تاریخ دارد، اظهار کرد: همان‌طور که کربلا مصاف حق و باطل بود، امروز نیز همان مصاف حق و باطل برقرار است و لذا وظیفه ما شناخت خوبی‌ها و بدی‌ها و دشمن‌شناسی است.

وی دشمن‌شناسی را یکی از ضروریات جوامع اسلامی برای مقابله با ابزارهای استکبار و نفوذ منافقین عنوان‌کرد و گفت: مردم ما در این سال‌ها به خوبی دشمن‌شناسی را معنی کرده‌اند اما متاسفانه برخی از مسئولین در این بخش عمل کرده ضعیفی داشته‌اند.

فاطمی با بیان اینکه تفاوتی بین دولتمردان آمریکایی وجود ندارد، گفت: چه دموکرات‌ها و چه جمهوری خواه‌ها در آمریکا هدفشان یکی، آن هم ضربه‌زدن به اسلام است.

وی افزود: دشمن‌شناسی و درک راه‌های نفوذ دشمن برای دانشجویان، اساتید دانشگاه، علما و اقشار مختلف جامعه ضرورت است، چون با شناسایی اهداف و نقشه‌های دشمن می‌توانیم مبارزه کنیم.

فاطمی تاکید کرد: دوست‌شناسی کافی نیست، طبق حدیثی از معصوم، عاقل‌ترین مردم کسی است که دو ویژگی داشته باشد نخست اینکه خدا را بشناسد و اطاعت کند و دوم اینکه دشمن را بشناسد و از آن برائت جوید.

این کارشناس دینی با بیان اینکه برای مبارزه با دشمن باید حربه‌های آن را شناخت، تصریح کرد: یکی از ابزار دشمن ایجاد شک و شبه است که دشمنان درصد گسترش شبه‌افکنی در جامعه است، شبه داشتن مشکل نیست در شبه ماندن معضل است.

مسئول امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گناباد با بیان اینکه از ۱۳ سوره قرآن که در مورد دشمن‌شناسی آمده، مهمترین آن سوره توبه است، گفت: در قرآن ۳۰۰ آیه مربوط به منافقین است لذا دشمن‌شناسی مهم است پس ایمان منهای دشمن‌شناسی به درد نمی‌خورد.

وی ادامه داد: به امام صادق(ع) گفتند؛ چرا مردم ۴۰ سال زیر بار معاویه رفتند و نماز جمعه را چهارشنبه خواندند؟ فرمود” مشکل مردم در زمان بنی‌امیه این بود که ایمان داشتند اما دشمن‌شناس نبودند و بنی‌امیه نمی‌گذاشتند، روایت داریم عاقل‌ترین مردم کسی است دو ویژگی دارد؛ خداشناسی و دشمن شناسی؛ خداشناسی یعنی خدا را شناخته و از او اطاعت کند که توحید بالاترین ارزش است و انبیا و اولیا و شهدا و اهل‌بیت و جنگ‌ها برای این بودند که ما با خدا دوست شویم،

فاطمی بیان کرد: لذا امام علی(ع) فرمود توحید اساس است و قرآن می‌فرماید تمام انبیاء را فرستادیم که خدا و دشمن‌شناسی را به مردم بشناسانند.

وی در ادامه مبحث دشمن‌شناسی، یکی دیگر از ابزار دشمن را هزینه کردن دانست و افزود: دشمن هزینه مالی می‌کند، همانطور که قرآن می‌فرماید: کافران مال خود را در راهی انفاق می‌کنند که راه دین را ببندند و مسدود کنند.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گناباد در ادامه با بیان اینکه دشمنان هزینه‌های زیادی برای براندازی انقلاب می‌کنند، تصریح‌کرد: چقدر سعودی‌ها ملعون برای ضد شیعه هزینه می‌کنند؟ در صدر اسلام معاویه آدم‌هایی استخدام کرده بود لذا برای مقابله با نیات شوم دشمن باید هزینه و بذل کرد همانطور که امام علی(ع) فرمود: شیعه ما در راه ولایت بذل می‌کند که سه نوع بذل جان، مال و آبرو داریم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7