مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت جام: افزایش ۴ برابری حریق نسبت به مشابه سال قبل
مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت جام: افزایش ۴ برابری حریق نسبت به مشابه سال قبل

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت جام از افزایش چهار برابری حریق در ابتدای سال جاری نسبت به مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد و گفت: در ۴۵ روز ابتدایی سال جاری ۴۲ مورد حریق به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تربت جام گزارش شده است.

به گزارش اختر شرق؛ احمد قادری مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت جام در این باره عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲۳ مورد عملیات امداد نجات شامل نجات محبوس شدگان، رفع مزاحمت حیوانات وحشی از منازل مسکونی و رهاسازی این حیوانات در دامن طبیعت و امدادرسانی به سوانح رانندگی و چاه افتادگی انجام شده که متاسفانه یک فوتی بر اثر سانحه رانندگی درون شهری نیز ثبت شده است.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت جام گفت: با توجه به آغاز فصل بهار و طبیعت گردی شهروندان لازم است زمانی که در طبیعت حضور دارند درب‌ها و شیشه‌های خودروهای خود را کاملا بسته نگه داشته و قبل از سوار شدن به خودرو تمامی وسایل و کوله پشتی‌ها و … را کنترل نموده تا از ورود حیوانات وحشی مانند مار، عقرب و رتیل و… به منازل مسکونی جلوگیری به عمل آید.

وی تأکید کرد: یکی از علل وجود حیوانات و خزندگان در شهر به علت انتقال ناخواسته این حیوانات به شهر توسط طبیعت گردان است.

قادری در پایان خاطر نشان کرد: از شهروندان گرامی تقاضا می‌شود فقط در زمان بروز مشکل و اتفاقات با شماره ۱۲۵ آتش نشانی تماس حاصل نمایند. متاسفانه تماس‌های غیر ضروری و مزاحمت‌های تلفنی مکرر در طول ساعات شبانه روز باعث بروز مشکلات در پاسخگویی و کند شدن ارائه خدمات مناسب به شهروندان می‌شود و در امدادرسانی به صورت جدی خلل ایجاد می‌شود.

خبرنگار: مهدیه اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 99