مسئولین دستگاه های اجرایی موظف به پاسخگویی به شورای اسلامی شهر هستند/ ضرورت  راه اندازی قطار حومه ای تربت حیدریه – مشهد
مسئولین دستگاه های اجرایی موظف به پاسخگویی به شورای اسلامی شهر هستند/ ضرورت  راه اندازی قطار حومه ای تربت حیدریه – مشهد

فرماندار شهرستان تربت حیدریه گفت: در خصوص ضرورت راه اندازی قطار حومه ای تربت حیدریه – مشهد گفت: با توجه به ظرفیت بالای مسافر و گردشگر و بعد جمعیتی که در حومه و شهرستان های اطراف زندگی می کنند راه اندازی این قطار می تواند بسیار اثرگذار باشد.

فرماندار شهرستان تربت حیدریه در خصوص ضرورت راه اندازی قطار حومه ای تربت حیدریه – مشهد گفت: با توجه به ظرفیت بالای مسافر و گردشگر و بعد جمعیتی که در حومه و شهرستان های اطراف زندگی می کنند راه اندازی این قطار می تواند بسیار اثرگذار باشد.

به گزارش اختر شرق؛ رستمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان در جلسه شورای شهر تربت حیدریه که با حضور باستانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و موسوی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری برگزار شد، بر همراهی و همدلی همه مسئولین و مردم شهرستان در جهت پیشبرد مسائل شهر تاکید و اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز شهرستان که در آن برنامه های  عملیاتی و طرح های درازمدت مشخص شده، راهکاری جزء وفاق، همراهی، همفکری و تعامل نداریم.

وی با اشاره با اقدامات ارزشمند صورت گرفته در سال های اخیر و پروژه های بزرگ عمرانی،صنعتی و کشاورزی که اکنون در سطح شهرستان شروع و یا در حال اجرا است، همدلی و همبستگی مسئولان را مهمترین راه پیشرفت و ترقی شهرستان درعرصه‌های مهم و راهبردی دانست و تصریح کرد‌: برای داشتن شهری پویا و با نشاط و آباد و توسعه یافته به تجربیات کلیه مسئولان و نخبگان با هر نوع گرایش و تفکر سیاسی نیاز داریم که انتظار می‌رود این چهره‌ها که سرمایه‌های شهرستان هستند در توسعه و آبادانی شهر، مسئولان را یاری و همراهی کنند.

وی در خصوص وظایف شوراها افزود: شورای شهر باید کارکردی تخصصی در همه حوزه های شهری نقش موثر داشته باشد و نباید صرفا به مسائل عمرانی توجه کند.

معاون استاندار در ادامه افزود: اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم باید در حوزه های مختلف ورود پیدا کنند و در امور شهری ناظر و مطالبه گر باشند.

وی تاکید کرد: در جلسات شورای شهر از روسای دستگاه های اجرایی با دستور کار مشخص دعوت بعمل آید و رئیس دستگاه مربوطه موظف به حضور و پاسخگویی به سوالات است که تعامل با دستگاه ها و ادارات و نهادها می تواند اقدامات موثری را رقم بزند.

رستمی در ادامه به تدوین سند توسعه شهرستان اشاره کرد و افزود:عزم بسیاری جدی جهت تهیه سند توسعه شهرستان وجود دارد که لازم است کلیه  نقاط ضعف و قوت پیش نویس این سند شناسایی شده و با در نظرگرفتن تمام جوانب، سندی جامع و کامل آماده گردد و هر مسئول یا سرمایه گذاری که وارد این شهر می شود سیاست‌ها و خط مشی خود را بر اساس سند چشم انداز توسعه شهرستان تعیین کند.

وی گفت: سند توسعه شهر در پیشبرد اهداف توسعه ای شهرستان بسیار حائز اهمیت است زیرا وقتی مسیر ریل گذاری و هدف گذاری شود و در راستای آن حرکت شود از پراکنده کاری جلوگیری می شود و اقدامات در راستای یکدیگر و بصورت منظم انجام خواهد شد.

رستمی در بخشی دیگر با اشاره به برگزاری دو همایش تحت عنوان (توسعه و فرصتهای سرمایه گذاری) و (مشاهیر و فرهیختگان) شهرستان در آینده نزدیک گفت: برگزاری این همایش ها می تواند علاوه بر شناسایی ظرفیت های علمی فرهنگی و اقتصادی  به تحقق سیاست های اقتصادی منطقه کمک کند و چراغ راهی برای سرمایه گذاران داخلی  و خارجی باشد.

وی در خصوص ضرورت راه اندازی قطار حومه ای تربت حیدریه – مشهد گفت: با توجه به ظرفیت بالای مسافر و گردشگر و بعد جمعیتی که در حومه و شهرستان های اطراف زندگی می کنند راه اندازی این قطار می تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی در حوزه راه آهن افزود: در حال حاضر قرار است زیر ساخت های مرتبط با مرکز تعمیرات لکوموتیو، واگن و ریل در تربت حیدریه راه اندازی شود و در جلسات متعدد و بازدید های میدانی مذاکراتی با سرمایه گذران انجام گرفته است.

فرماندار با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه شهرستان،به تعامل هر چه بیشتر مسئولین با اصحاب رسانه و خبرنگاران تاکید کرد و گفت: در این راستا بزودی دفتر خبری صدا و سیما که با توجه به وسعت منطقه یکی از نیازهای ضروری است، اواخر هفته در تربت حیدریه با حضور مسئولین سازمان صدا وسیمای استان افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به طرح های دراز مدت از جمله ساخت فرودگاه، پروژه انتقال آب دریای عمان به شرق کشور، ارائه گزارش جامع از وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه های مهم و نیمه کاره، وضعیت مبادی ورودی شهر، اقدامات صورت گرفته در حوزه کشاورزی از جمله سرمایه گذاری در حوزه فراوری و بسته بندی محصولاتی چون زعفران، پسته و زیره و دامپروری مانند راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی و صنایع تبدیلی وابسته و حمایت از نوغانداری از دیگر موارد مطروحه از سوی فرماندار بود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3