مرز دوغارون از اهمیت ویژه‌ای برای کشور افغانستان و ایران برخوردار است
مرز دوغارون از اهمیت ویژه‌ای برای کشور افغانستان و ایران برخوردار است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: به منظور افزایش خروجی از مرز دوغارون، ساعت کاری این پایانه مرزی افزایش خواهد یافت.

به گزارش اختر شرق؛ علی رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، در گفتگو با خبرنگاران گفت: با هماهنگی طرف افغانستانی، تامین نیروهای مورد نیاز و آمادگی ظرفیت‌ها و زیرساخت ها، این افزایش ساعت کاری محقق خواهد شد.

وی افزود: یکی از اهداف ما، افزایش ترددهای مرزی است و از طریق آن می‌توان هزینه‌های سربار صادرات به افغانستان را که باعث افزایش قیمت کالاهای مصرفی مردم کشورمان می‌شود؛ کاهش داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: مرز دوغارون از اهمیت ویژه‌ای برای کشور افغانستان و ایران برخوردار است؛ چرا که بخش عمده‌ای از کالاهای مورد نیاز افغانستان از این مرز وارد این کشور می‌شود و برای ایران نیز یک مرز مبادلاتی مهم به حساب می‌آید.

رسولیان با اشاره به افتتاح راه آهن خواف-هرات ظرف مدت زمانی کوتاه، بیان کرد: با افتتاح این راه آهن، هزینه‌های مرتبط با صادرات و ترانزیت از مسیر جمهوری اسلامی ایران به شدت کاهش پیدا می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین صادرات و ترانزیت از کشورمان افزایش پیدا می‌کند و کالاها به صورت ارزانتر به دست مردم کشور افغانستان خواهد رسید.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 8