مردم رشتخوار خواستار اصلاح میادین شدند
مردم رشتخوار خواستار اصلاح میادین شدند

جمعی از شهروندان رشتخواری خواستار اصلاح میادین ورودی و خروجی شهر برای جلوگیری از تصادفات شدند.

به گزارش اختر شرق؛ اکنون یک هفته از اتفاق ناگواری که برای دو تن از نوجوانان شهر رشتخوار رخ داد می‌گذرد در بروز این حادثه عواملی مختلفی دخیل بوده‌اند که حتما توسط کارشناسان محترم اداره راهنمایی و رانندگی به طور دقیق بررسی شده است اما این اتفاق باعث گردید تا میادین شهر رشتخوار بار دیگر زیر ذره بین قرار گیرند.

همه ما می‌دانیم که مبادی ورودی به شهر در صورت ناایمن بودن و رعایت نشدن اصول و ضوابط شهرسازی، در طراحی و احداث آن، می‌تواند زمینه‌ساز بروز تصادفات و حوادث مختلف باشد. ضمن اینکه مسیرهای ورودی هر شهر نماد فرهنگ شهروندی، پیشینه و اصالت شهر و مدیریت و نظارت مسئولان است. ولی توسعه بی‌رویه شهرها و بی‌توجهی به اصول شهرسازی در طراحی شهری، سبب بروز مشکلات زیادی در فضای ورودی بعضی شهرها شده است که شهر رشتخوار نیز از این قائده مستثنی نیست.

می‌توان این طنز را برای برخی از میادین شهر رشتخوار بکار برد که در رفت و آمدهای روزمره گاهی میدان می‌پیچد ولی خودرو نمی‌پیچد زیرا نه شعاع مناسبی برای آنها در نظر گرفته و نه استانداردهای لازم رعایت شده است یک میدان استاندارد باید دارای شرایطی خاص باشد که بعضی از انها عبارتند از زیر ساخت اولیه، روکش اسفالت و شیب میادین که می‌بایست سرعت ماشین را کنترل نماید اکثر میادین به لحاظ نداشتن علائم، آسفالت، شیب و مهندسی ساخت نیز دارای ایراداتی هستند.

متاسفانه در اکثر میادین شهرداری شیب میادین به دلیل کنترل آب برعکس طراحی شده و به نیروی گریز از مرکز توجه‌ای نگردیده است این امر موجب شده تا وسیله نقلیه که قصد دورزدن را دارد به بیرون هدایت شود حتما دوستان تجربه کرده‌اند که در بعضی از میادین وقتی با سرعت ۴۰ کیلومتر قصد دور زدن داشته باشید به سمت بیرون هدایت می‌شوید در حالیکه باید میادین به صورتی طراحی گردند تا وسیله نقلیه به سمت داخل هدایت شود.

شهر رشتخوار دارای پنج میدان مختلف است که از ساخت بعضی از آن‌ها چند دهه می‌گذرد و متاسفانه در تمام این سال‌ها نسبت به رفع این ایرادات آن‌ها اقدامی صورت نگرفته است و معمولا پس از هر حادثه‌ای چند روزی درباره ایرادات صحبت شده و سپس به بایگانی سپرده می‌شود.

امیدواریم که این بار مسئولین شهری با کمک و همکاری دیگر مسئولان شهرستان (رفع این مشکل همت همه مسئولان را مطلبد) و با استفاده از نظرات افراد خبره و کارشناسان اداره راهنمایی و رانندگی نسبت به رفع ایرادات میادین اقدام نمایند تا ما دیگر شاهد بروز چنین حوادث تاسف باری نباشیم.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 10