مردم رشتخوار از مستقر نشدن اداره ثبت‌اسناد گلایه دارند
مردم رشتخوار از مستقر نشدن اداره ثبت‌اسناد گلایه دارند

یکی از ساکنین روستاهای شهرستان رشتخوار در رابطه به راه‌اندازی مرکز ثبت‌اسناد و املاک این شهرستان گفت: مردم برای رفع مشکلات اسناد و املاک خود ناچار به رفت آمد به شهرستان‌های مجاور هستند، و قول‌هایی محقق نشده مردم را گلایه‌مند کرده است.

یکی از ساکنین روستاهای شهرستان رشتخوار در رابطه به راه‌اندازی مرکز ثبت‌اسناد و املاک این شهرستان گفت: مردم برای رفع مشکلات اسناد و املاک خود ناچار به رفت آمد به شهرستان‌های مجاور هستند، و قول‌هایی محقق نشده مردم را گلایه‌مند کرده است.

به گزارش اختر شرق؛ رضا احمدی یکی از ساکنین روستاهای شهرستان رشتخوار در رابطه به راه‌اندازی مرکز ثبت‌اسناد و املاک این شهرستان گفت: مردم برای رفع مشکلات اسناد و املاک خود ناچار به رفت آمد به شهرستان‌های مجاور هستند، و قول‌هایی محقق نشده مردم را گلایه‌مند کرده است.

محمد امجدی نیز ضمن درخواست توجه و رسیدگی مسئولان در رابطه با مشکلات مردم در این حوزه، مطرح کرد: برخی اوقات با توجه به مراجعات متعدد به شهرستان تربت‌حیدریه با بازه زمانی آخر وقت اداری یا حل نشدن درخواست‌ها به‌ناچار چندین مرتبه باید مسیر جاده‌ای این شهرستان تا تربت‌حیدریه را برای درخواست‌های ثبت‌اسناد و املاک بروند‌.

علی مختاری از دیگر ساکنین این شهرستان با تأکید بر اینکه مردم در انتظار عملی شدن وعده‌های مسئولان هستند، گفت: اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان رشتخوار تنها یک تابلو را در سر درب این اداره یدک می‌کشد.

مهدی نجفی دیگر ساکن این شهرستان با توجه به کهولت سن پدر و سختی رفت آمد جهت حل مشکلات ثبت‌اسناد و املاک خانوادگی خود گفت: به‌ناچار با توجه به کهولت سن پدر و مشکلات پیش‌آمده در رابطه با ثبت‌اسناد و املاک و سؤالات مربوط به این حوزه باید به شهرستان تربت‌حیدریه مراجعه کنیم که این موضوع علاوه بر صرف زمان و ازکارافتادگی باعث صرف هزینه برای افراد سالمند در شهرستان رشتخوار می‌شود.

حسین آبار، عضو شورای شهر رشتخوار در گفت‌وگو با خبرنگار اختر شرق در رابطه با راه‌اندازی نمایندگی ثبت‌اسناد و املاک شهرستان رشتخوار گفت: تمام امکانات موردنیاز راه‌اندازی نمایندگی ثبت‌اسناد و املاک شهرستان رشتخوار فراهم‌شده و تنها در انتظار پیگیری جدی‌تر از سوی مسئولان شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات در نمایندگی ثبت‌اسناد و املاک رشتخوار خواسته به‌حق مردم شهرستان رشتخوار است، گفت: امیدواریم به‌زودی شاهد راه‌اندازی و ارائه خدمات به مردم در این نهاد از شهرستان باشیم.

حسین احمد پور، رئیس شورای اسلامی شهر رشتخوار نیز با بیان اینکه مکان استقرار این اداره هفت سال است در اختیار این اداره قرارگرفته و از سوی شورا تحویل داده‌شده اما اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان رشتخوار هنوز استقرار نیافته و تنها در انتظار امضای یک تفاهم‌نامه است، گفت: بیشتر املاک در شهرستان رشتخوار بدون سند و قولنامه‌ای است که برای خانواده‌ها با حقوقی ناشی از اختلافات ملکی و مشکلات اجتماعی فراوانی به بار آورده است.

شهرستان رشتخوار ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد و در ۲۰۰ کیلومتری مشهد قرار دارد؛ جا دارد استاندار خراسان رضوی در این راستا قدمی بردارد و آتش به اختیار دستور استقرار اداره ثبت‌اسناد و املاک را در رشتخوار برای خدمت به مردم به مسئولان ثبت‌اسناد استان خراسان رضوی بدهند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 2