مراکز کاریابی خراسان رضوی بیش از ۱۰ هزار نفر را به کار گماشتند
مراکز کاریابی خراسان رضوی بیش از ۱۰ هزار نفر را به کار گماشتند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در رابطه با عملکرد کاریابی‌های استان گفت: مراکز کاریابی خراسان رضوی بیش از ۱۰ هزار نفر را به کار گماشتند.

به گزارش اختر شرق؛ حمید رضا پناه در رابطه با عملکرد اداره اشتغال و هدایت نیروی کار این اداره کل در سال ۱۳۹۹، گفت: در حال حاضر تعداد ۵۸ کاریابی غیر دولتی داخلی در سطح استان فعال هستند که از این تعداد ۲۵ کاریابی در مشهد و ۳۳ کاریابی در سایر شهرستان‌ها فعالیت دارند و شهرستان‌های جوین و کلات فاقد کاریابی می‌باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر ۵۸ کاریابی غیر دولتی داخلی تعداد ۱۶ کاریابی بین المللی نیز دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشند که یک مورد در نیشابور و بقیه در مشهد در حال فعالیت هستند.

پناه با توجه به نقش مهم کاریابی‌های استان، اظهار کرد: کاریابی‌ها با توجه آشنایی به نیازهای بازار کار از سویی و شناسایی متقاضیان کار از سوی دیگر می‌توانند نقش مهم و بسزایی در راهنمایی کارجویان و متقاضیان کار داشته باشند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ارائه راهنمایی و مشاوره و هدایت سرمایه‌های انسانی بسوی فرصت‌های شغلی مناسب از طرف کاریابی‌ها می‌تواند موجب افزایش بهره وری و توسعه پیشرفت اقتصادی میهن اسلامی گردد، اذعان کرد: تا پایان اسفند ماه سال ۹۹ تعداد ۲۰جلسه هیات استانی کاریابی‌ها برگزار شده و مواردی در خصوص صدور مجوز تاسیس پنج کاریابی در مشهد و شهرستان‌ها، لغو مجوز چهار کاریابی متخلف در شهرستان‌های مشهد و سبزوار، تذکر کتبی به ۹ کاریابی به دلیل تخلف از جمله مصوبات این جلسات است.

پناه در خصوص عملکرد کاریابی‌های استان در شناسایی فرصتهای شغلی و بکارگماری جویندگان کار، خاطرنشان کرد: سال گذشته کاریابی‌های استان با ارائه خدمات مشاوره ای، توزیع مناسب فرصتهای شغلی، کنترل حضور و غیاب بیمه بیکاری، ثبت نام از جویندگان کار و… کمک بزرگی در اجرای صحیح حقوق شهروندی در این اداره کل بر عهده داشتند و توانستند در این مسیر اقدامات خوبی انجام دهند.

وی با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا شمار کارجویان ثبت نام شده در مراکز کاریابی استان را طی سال گذشته ۳۳ هزار و ۲۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت ۲۳ هزار و ۴۶۲ فرصت شغلی نیز توسط مراکز کاریابی استان شناسایی شده است که تعداد افراد بکارگمارده شده توسط کاریابی‌های استان ۱۰ هزار و ۳۹۰ نفر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: کاریابی‌ها در واقع بازوان توانمند و از سرمایه‌های این اداره کل هستند که در حوزه‌های مختلف نقش آفرینی می‌نمایند و خدمات کاریابی‌ها می‌بایست با نگاه اعتماد، صیانت از سرمایه‌های انسانی و جلوگیری از گرفتاری و آسیب‌های اجتماعی باشد.

پناه به اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک هزار و ۲۷۵ نفر در خراسان رضوی زیرپوشش این طرح قرار گرفتند که ۸۰۳ نفر در استان متقاضی کارورزی شده و برای بهره‌گیری از طرح دانش‌آموختگان دانشگاهی ثبت‌نام کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد هشت مورد کاریابی غیر مجاز شناسایی و با آنان برخورد قانونی بعمل آمده و تعداد پنج کاریابی غیر مجاز به مراجع قضایی معرفی شده که منجر به صدور رأی شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 143