مراسم افتتاح مدرسه فوتبال شرکت فولاد سنگان برگزار شد
مراسم افتتاح مدرسه فوتبال شرکت فولاد سنگان برگزار شد

مراسم افتتاح مدرسه فوتبال شرکت فولاد سنگان با حضور نیما نکیسا، دروازه‌بان اسبق تیم ملی در ورزشگاه انقلاب شهرستان خواف آغاز شد.

به گزارش اختر شرق؛ با حضور نیما نکیسا، رئیس دپارتمان آموزش فدراسیون فوتبال ایران، هومن فیروزی، معاون باشگاه سپاهان، غلامحسین می‌آبادی، دبیر سابق فدراسیون هندبال کشور و جمعی از مدیران معدنی و مقامات محلی، نهمین مدرسه فوتبال خواف وابسته به باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان در مجموعه ورزشی انقلاب این شهرستان افتتاح شد.

نیما نکیسا بابیان اینکه اگر قرار بود ۱۰ سال دیگر به دنبال تربیت نابغه‌های ورزشی در خواف باشیم، امروز این اتفاق در حال رخ دادن است، عنوان کرد: ایران را دوست دارم چون آن‌هایی که رفتند و از کشور دفاع کردند همه ایرانی بودند نه متعلق به گروه خاصی. ارتباط با همه می‌تواند زیبا باشد.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی گفت: در این مدرسه حرمت بچه‌ها به لحاظ اخلاقی و شأن خانوادگی حفظ می‌کنیم و برای ارتقای آن‌ها تلاش خواهیم کرد.

هومن فیروزی، معاون باشگاه سپاهان نیز گفت: در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی و ارتقای ورزش و سلامت یک استراتژی برای خواف تعریف کردیم که گام اول آن آموزش مربیان بود و گام دوم تأسیس مدرسه فوتبال برای انتقال تجارب به مجموعه ورزشی شهرستان.

امام‌جمعه شهرستان خواف در آیین افتتاح مدرسه فوتبال فولاد سنگان وابسته به باشگاه ورزشی سپاهان، اظهار کرد: علی‌رغم تعدد شرکت‌های معدنی در خواف حداقل امکانات ورزشی در این شهرستان راداریم.

حجت‌الاسلام عباس برزگر نژاد بیان کرد: در شهرستان خواف بازیکنانی در لیگ استانی داریم و مدال‌آوران ملی و بین‌المللی داریم اما فضاهای ورزشی و آموزش ورزش، ناچیز و غیراستاندارد است.

رئیس اداره ورزش و جوانان خواف نیز گفت: برخی شرکت‌های معدنی به موضوع ورزش واردشده‌اند و به‌جرئت می‌توان گفت با ساخت هر ورزشگاه و جذب هر ورزشکار، یک زندانی، یک‌تخت بیمارستانی و یک بزهکاری کم می‌شود.

حسن شاهرخی با اشاره به اینکه خواف در کریدور ترانزیت مواد مخدر است و هر چه اماکن ورزشی بیشتر باشد از آسیب‌های اجتماعی کاسته می‌شود، مطرح کرد: هم‌اینک نهمین مدرسه فوتبال دایر می‌شود و تاکنون ۲۰۰۰ فوتبال آموز جذب این مدارس شدند.

شاهرخی در پایان خاطرنشان کرد: خواف با داشتن فقط یک زمین چمن با قدمت ۳۰ سال سن، ۲۸ تیم فوتبال و فوتسال در سطح استان خراسان رضوی دارد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 41