مراتع منطقه مایان‌سفلی، حصار و تخته مغان از بلوک اردمه در طرقبه طعمه حریق شد
مراتع منطقه مایان‌سفلی، حصار و تخته مغان از بلوک اردمه در طرقبه طعمه حریق شد

مسؤول ایستگاه آتش نشانی طرقبه گفت: شامگاه سه شنبه، بر اثر وقوع دو فقره آتش‌سوزی در مراتع منطقه مایانات، حصار و تخته مغان از بلوک اردمه در طرقبه، ۷۰ هکتار از عرصه‌های ملی این شهر در آتش سوخت.

ابوالفضل نیکدل در گفتگو با اختر شرق در این باره بیان کرد: غروب سه شنبه ۲۱ مرداد، طی تماس‌های تلفنی شهروندان و مسؤولان با ایستگاه آتش نشانی طرقبه، گزارشی مبنی بر وقوع آتش سوزی در ارتفاعات کوه‌ها و مراتع  بین مایانات و حصار رسید، طبق بررسی‌های انجام شده در این منطقه خط حریقی بیش از سه کیلومتر علفزارهای روی کوه‌ها و مراتع را در برگرفته بود.

وی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی و شهرداری به سرعت به محل اعزام شدند و به دلیل آنکه منطقه مناسب تردد و عبور ماشین نبود، به اجبار قسمتی از مسیر را بدون ماشین طی کردیم و با کمک نیروهای انتظامی از یک مسیر، نیروهای منابع طبیعی از یک مسیر و نیروهای آتش نشانی از مسیر دیگر با همکاری نیروهای بومی و مردمی حصار که به صورت خودجوش برای کمک در محل حاضر شدند توانستیم در ساعت ۲۳ حریق را به طور کامل اطفا کنیم.

مسئول ایستگاه آتش نشانی طرقبه با اشاره به اینکه علت این آتش سوزی نامعلوم است، تصریح کرد: در بیشتر این موارد، گردشگران و کسانی که به صورت عبوری در این مراتع تردد دارند بر اثر بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری با انداختن ته سیگار یا برافروختن آتش و به جاماندن بقایای آتش در این مکان‌ها، در اثر وزش باد این حریق‌ها اتفاق می‌افتد، متاسفانه مراتع و منابع طبیعی طعمه حریق می‌شود و به لحاظ ملی همه ما آسیب می‌بینیم.

نیکدل با اشاره به وقوع حریق دیگری در طرقبه، اظهار کرد: سمت تخته مغان از بلوک اردمه نیز حریق اتفاق افتاد که البته این منطقه جزو طرقبه است، ولی ما هیچ راه دسترسی به این منطقه نداریم‌.

خبرنگار: دوست حصار

image_printچاپ مطلب

Visits: 5