مدیر گروه سلامت دانشکده علوم پزشکی نیشابور: فضای سازمان‌ها باید فضای شاد باشد
مدیر گروه سلامت دانشکده علوم پزشکی نیشابور: فضای سازمان‌ها باید فضای شاد باشد

مدیر گروه سلامت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: فضای سازمان‌ها باید فضای شاد باشد و شاید یکی از عللی که سازمان‌ها را تضعیف میکند بحث حساس بی‌تفاوتی وعدم احساس مثبت به سازمان است و اگر افراد یک سازمان حرکت جمعی داشته باشند میتوانند در بهبود سلامت کارکنان موثرباشد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر ذبیحی، مدیر گروه سلامت دانشکده علوم پزشکی نیشابور در جلسه آموزشی برنامه خود مراقبتی سازهان‌ها و ارتقای سلامت در محیط کار با بیان اینکه محیط کارسالم یعنی محیطی که در آن شیوه‌ی زندگی سالم ترویج شود. و اینکه کارمندان و کارفرمایان برای ارتقای سلامت همکاری مناسب و مداوم داشته باشند، عنوان کرد: سازمانها موظف هستند از خود افراد سازمان مراقبت کنند که ما به آن میگویم خود مراقبتی سازمانی و به یقین این مراقبت بسته به فرهنگ هر سازمان متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: هدف از خود مراقبتی سازمانی دادن انگیزه به کارکنان سازمان‌ها وادارات است و هر کدام از ما باید برای بهبود سلامت کارکنان سازمان تلاش کنیم.

ذبیحی عنوان کرد: فضای سازمان‌ها باید فضای شاد باشد و شاید یکی از عللی که سازمان‌ها را تضعیف میکند بحث حساس بی‌تفاوتی وعدم احساس مثبت به سازمان است و اگر افراد یک سازمان حرکت جمعی داشته باشند میتوانند در بهبود سلامت کارکنان موثرباشد. هر فرد چه فقیر چه ثروتمند باید برای سلامت خودش کاری انجام دهد.

مدیر گروه سلامت دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به اینکه یکی از کارهای خوبی که سازمان‌ها میتواندانجام دهند برای خود مراقبتی کارکنان ایجاد فضاها و تسهیلاتی برای فعالیت فیزیکی کارکنان است و یا هر سازمان یک تیم غربالگری حداقل سالی یک بار برای سلامت کارکنان خود درنظر بگیرد، گفت: اگر سازمان‌ها و ادارات پروتکل‌ها رو رعایت نکنند ما در مرحله اول اخطارکتبی میدهیم و در مرحله دوم معرفی به مراجع قضایی میکنیم.

وی ادامه داد: در بحث سلامت کارکنان مشارکت اجتماعی مسئله بسیار مهمی است. مشارکت با حضور فرق میکند مشارکت یعنی بدانیم هدف چیست و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

ذبیحی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث اربعین ما باید با مردم را از شرایط حضور در مراسم و رعایت پرتکل‌های بهداشتی مشارکت داشته باشیم و آن‌ها رو آگاه کنیم.

خبرنگار: زهرا خانی

image_printچاپ مطلب

Visits: 8