مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان: نقشه راه توسعه گردشگری با تاجیکستان تدوین می‌شود
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان: نقشه راه توسعه گردشگری با تاجیکستان تدوین می‌شود

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: نقشه راه توسعه گردشگری با تاجیکستان با محوریت خراسان رضوی تدوین می‌شود.

به گزارش اخترشرق؛ سید جواد موسوی با اشاره به حضور هیئت تاجیکستانی در مشهد عنوان کرد: این هیئت پس ازبازدید شهرهای کیش، اصفهان و تهران طی سه روز از حرم مطهر رضوی، تاسیسات و جاذبه‌های گردشگری مشهد بازدید و با ظرفیت‌های گردشگری این استان آشنا شدند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: تبادل گردشگر، آموزش تخصصی گردشگری، استاندارسازی تاسیسات و مراکز گردشگری، تبادل آثار موزه‌ای ک مرمت آثار تاریخی زمینه‌های همکاری با تاجیکستان خواهد بود.

وی با اشاره به سابقه تاریخی، فرهنگی و زبان مشترک ایران و تاجیکستان اظهار کرد: لغو روادید بیت این دو کشور پیشنهادی است که می‌تواند نقش بسیار تاثیرگذاری بر توسعه گردشگری بین ایران و تاجیکستان داشته باشد.

موسوی تصریح کرد: رودکی پدر شعر پارسی و فردوسی حکیم سخن و حماسه‌سرای از موثرترین شاعران در حفظ زبان و هویت بوده‌اند، اکنون نیز می‌توانند پیوند دهنده تاجیکستان و ایران باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به وجود شاعرانی همچون عطار و خیام نیشابوری، گفت: گردشگری ادبی از ظرفیت‌های مهم استان است که در ادامه همکاری‌های بین دو کشور توسعه خواهد یافت.

موسوی با اشاره به برپایی سفرهای نوروز با کشورهای مشترک در پرونده ثبت جهانی نوروز در آرامگاه فردوسی و برگزاری جشن نوروزگاه با کشورهای همسایه، مطرح کرد: آمادگی داریم جشن نوروزگاه را به‌صورت مشترک با تاجیکستان نیز برگزار و در سفره نوروزی ملل نیز میزبان کشور دوست و برادر تاجیکستان در آرامگاه فردوسی باشیم.

موسوی تصریح کرد: در نشست بررسی همکاری‌های تاجیکستان و خراسان رضوی تشکیل اتاق مشترک گردشگری به منظور ارتقا سطح همکاری‌های گردشگری پیشنهاد شد.

خبرنگار: زهرا بیات

image_printچاپ مطلب

Visits: 12