مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد: حفظ درختان کهنسال و قدیمی مشهد با استفاده از روش‌های نوین
مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد: حفظ درختان کهنسال و قدیمی مشهد با استفاده از روش‌های نوین

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از انجام ۴۰ هزار عملیات سونداژ خاک و تزریق کود و هوا به ریشه بیش از ۲۰ هزار درخت در سطح شهر مشهد، از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر انتظام با اعلام این خبر اظهار کرد: مشهد یکی از پیشروترین کلان شهرهای ایران و منطقه در حوزه توسعه فضای سبز شهری است و در همین راستا استفاده از روش‌های نوین و علمی، نگهداری و حفاظت از درختان کهنسال و قدیمی همواره یکی از موارد مورد اهمیت مدیریت شهری طی سال‌های اخیر بوده است.

وی افزود: روش بیولیفت یکی از روش‌های نوآورانه و مدرن در سطح دنیاست که در آن با استفاده از دستگاهی مخصوص و مته‌های ویژه، هوا و کود به عمق ۶۰ الی ۷۰ سانتی متری خاک اطراف ریشه درختان تزریق می‌شود که از ابتدای امسال تاکنون این عملیات برای ۲۰ هزار اصله درخت در سطح این کلانشهر صورت گرفته است.

انتظام تصریح کرد: تقویت درختان و غنی‌سازی خاک در محل‌هایی با بستر کاشت نامناسب، صرفه‌جویی در مصرف کود، کاهش فشردگی خاک و افزایش اکسیژن خاک تنها بخشی از مزایای استفاده از این روش هستند و به طور معمول در بسترهای کاشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که معمولاً امکان انجام عملیات به زراعی به سبب وجود زیرساخت‌های شهری در آن محل وجود نداشته باشد.

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ نیز با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، این روش برای تقویت و حفظ بیش از ۱۵۰ هزار اصله درخت در سطح شهرمشهد صورت گرفت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 70