جمع آوری بیش از ۱۰ هزار متر مکعب نخاله از حاشیه این رودخانه
جمع آوری بیش از ۱۰ هزار متر مکعب نخاله از حاشیه این رودخانه

مدیر پروژه ساماندهی رودخانه کشف رود، از جمع آوری بیش از ۱۰ هزار مترمکعب نخاله تخلیه شده در حاشیه این رودخانه در محورهای پل سیمان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ عبدالله سلطان احمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: نظر به اهمیت موضوع سلامت مردم و ساکنین منطقه‌ی منفصل خدمات شهری در مجاورت کشف رود و همچنین پیگیری نماینده محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر بحرینی حدود ۱۰ هزار متر مکعب نخاله و زباله‌ی تخلیه شده در محور پل سیمان و محدوده‌های پیرامونی آن جمع آوری گردیده است و به جهت پیشگیری از وقوع مجدد این تخلف، در طول رودخانه مسیر دسترسی به بستر رود با دیوارهای بتنی و نیوجرسی به میزان بیش از ۱۰۰۰ متر طول مسدود شده است.

سلطان احمدی عنوان کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد نخاله‌های تخلیه شده به حاشیه رودخانه کشف رود، در محدوده کلات تا پل سیمان و همچنین پنجتن تا پل دوم گاز تخلیه می‌شود که در نظر داریم در این مسیر با ظرفیت‌های شهرداری این تخلف را به حداقل برسانیم.

وی افزود: به همین منظور همسو با ساماندهی بستر این رودخانه کهن، اقدامات مختلفی در راستای ممانعت از تخلیه خاک و نخاله در حاشیه کشف رود در حال انجام است که از آن جمله می‌توان به بستن مسیرهای دسترسی به رودخانه، حفاظت و حراست از رودخانه با بکارگیری نیروهای حفاظت فیزیکی، راه‌اندازی شبکه هوشمند نظارت تصویری با قابلیت ثبت پلاک ماشین‌های متخلف و برخورد با متخلفین با استفاده از ابزارهای قانونی اشاره کرد.

مدیر پروژه ساماندهی رودخانه کشف رود در پایان خاطرنشان کرد: طی این مدت تلاش شده تا با نصب یک کیلومتر دیوار پیش ساخته و نیوجرسی‌های بتنی در محور پل سیمان، از تخلیه خاک و نخاله در محدوده‌های ساماندهی شده جلوگیری شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2