مدیر هنرستان البرز مشهد: موسیقی حلقه گمشده در آموزش و پرورش
مدیر هنرستان البرز مشهد: موسیقی حلقه گمشده در آموزش و پرورش

مدیر هنرستان البرز مشهد گفت: از جمله اقدامات در هنرستان البرز که به همراه مدرسین و همکاری موسس مدرسه، انجام می‌شود، کارآفرینی است که یکی از شاخصه‌های هنرستان البرز است و بچه‌ها را برای دنیایی بهتر آماده میکند. در واقع حلقه گمشده‌ای که در آموزش و پرورش ما وجود دارد، در البرز انجام میدهیم. در پنج سال گذشته، ۵۷ امین ورکشاپ تخصص هنر و فنی را برگزار کردیم.

به گزارش اختر شرق؛ سحر پکوک مدیر هنرستان البرز شهرستان مشهد در ورکشاپ موسیقی در این هنرستان واقع در بین خیابان سناباد ۴۴ و ۴۶، گفت: بنده سحر پکوک، کارشناس ارشد ارتباط تصویری فارغ التحصیل دانشگاه تهران هستم. از بیست و دو سالگی در دانشگاه تدریس میکنم. متولد سال ۱۳۶۵ هستم. هدف من در زندگی، خدمت به جامعه بوده و بخش کوچکی از آنرا در البرز پیاده میکنیم. چند کار مفیدی که در هنرستان البرز انجام میدهیم، در هیچ مدرسه‌ای در کشور انجام نشده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل در پنج سال گذشته، دو مرتبه، جزو صد مدرسه برتر کشور بوده ایم. بنیان چهره‌های ماندگار از البرز و مدیریت آن برای رفتن به تهران و دریافت جوایز دعوت کردند. خانم مهین عارفی، موسس هنرستان البرز، مجتمع البرز و یکی از موسسان دانشگاه بینالود هستند که نزدیک ۷۰ سال سن دارند و تمام عمر خود از ۱۶ سالگی مشغول خدمت به کشور بوده اند.

پکوک افزود: ایشان ابتدا در آموزش و پرورش بودند و سپس بعدها مدرسه و دانشگاه زدند. خود ایشان هنرمند هستند و کارشناس ارشد رشته ادبیات هستند و سال ۶۰ از دانشگاه فردوسی فارغ التحصیل شده اند. ایشان نسبت به بچه‌ها و سرنوشت آن‌ها، دغدغه‌مند هستند. مسئله‌ای که در البرز داریم و ما را نسبت به مدارس دیگه شاخص میکند، مدرسین البرز هستند که من اسم آن‌ها را گنجینه‌های البرز گذاشته‌ام و به زودی مصاحبه‌ای با آن‌ها انجام میشود و حتما آنرا انتشار خواهم داد.

مدیر هنرستان البرز بیان کرد: به این علت به مدرسین، گنجینه میگویم زیرا با سختی و مشقت بسیار زیاد به هنرستان ورود پیدا میکنند. ابتدا با مدرسین از لحاظ روانشناسی و روانکاوی، از نظر طرز برخورد با دانش آموزان، نحوه برگزاری کلاس و نحوه تعامل با دانش آموزان، مصاحبه انجام میشود. مسئله دیگر ورکشاپ‌هایی است که برای دانش آموزان برگزار میشود و آن‌ها را با دنیایی فراتر از چیزی که در مدرسه وجود دارد، آشنا میکنیم. یعنی ذهن آن‌ها را باز میکنیم تا جور دیگری به دنیا نگاه کنند.

وی ادامه داد: کار دیگری که مدیریت هنرستان البرز به همراه مدرسین و همکاری خانم عارفی موسس مدرسه، انجام میدهند، کارآفرینی است که یکی از شاخصه‌های هنرستان البرز است و بچه‌ها را برای دنیایی بهتر آماده میکند. در واقع حلقه گمشده‌ای که در آموزش و پرورش ما وجود دارد، در البرز انجام میدهیم. در پنج سال گذشته، ۵۷ امین ورکشاپ تخصص هنر و فنی را برگزار کردیم.

پکوک گفت: امروز هم ورکشاپ «از موسیقی چه میخواهیم» را همراه با استاد سعید حسین زاده داشتیم همراه با مدیران دیگر مدارس که لطف کردند و حضور داشتند و دانش آموزان و همکاران محترم که ما را با حضورشان سرافراز کردند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 120