مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد: ۴ بنای تاریخی خلیل آباد به مرمت اضطراری نیاز دارند
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد: ۴ بنای تاریخی خلیل آباد به مرمت اضطراری نیاز دارند

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد از آغاز مرمت مسجد جواد الائمه معروف به مسجد قلعه خلیل آباد خبر داد و گفت: از مجموع بناهای تاریخی‎ خلیل آباد چهار بنا نیازمند مرمت اضطراری هستند که این بناها را برای انجام اقدامات مقتضی به اداره‎کل استان معرفی کرده‎ایم.

محمدجواد بلبلی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار اختر شرق، اظهار کرد: مسجد جواد الائمه معروف به مسجد قلعه یکی از بناهای قدیمی شهرستان خلیل آباد است که در اثر بارش های اخیر قسمتی از سقف آن ریزش کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با همت هیئت امنای مسجد و مشارکت میراث فرهنگی مرمت آن آغاز شده و به همین منظور یکسری کمک های مالی و تامین برخی از مصالح توسط میراث فرهنگی در جهت تعمیر آن صورت گرفته است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد با بیان اینکه برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز برای تعمیر و مرمت مسجد قلعه در شهر خلیل آباد بالغ بر ۱۵ میلیون تومان است که تنها پنج میلیون تومان آجر نیاز دارد، تصریح کرد: مسجد قلعه در نوبت ثبت آثار تاریخی قرار دارد ولی هنوز به ثبت نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه چهار مورد از بناهای تاریخی شهرستان خلیل آباد نیاز اضطراری به مرمت و بازسازی دارند، اذعان کرد: این بناها شامل مسجد صاحب الزمان و خانه انصاف در روستای جعفرآباد، بنای امامزاده قاسم (ع) در روستای ارغا و دیوار بیرونی بنای یخدان گلی شهر خلیل آباد است.

بلبلی عنوان کرد: با توجه به اینکه اعتبارات میراث فرهنگی اندک است می طلبد که خیرین پای کار باشند تا بناهای تاریخی شهرستان به عنوان شناسنامه هر منطقه حفظ و نگهداری شوند.

خبرنگار: محدثه صفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 16