مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد: داستان کرونا تمام‌شدنی نیست / پروتکل‌های بهداشتی باید در اماکن بازگشایی‌شده، رعایت شود
مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد: داستان کرونا تمام‌شدنی نیست / پروتکل‌های بهداشتی باید در اماکن بازگشایی‌شده، رعایت شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد بابیان اینکه داستان کرونا تمام‌شدنی نیست و اینکه برخی کرونا را ضعیف شده می‌دانند مطرح نیست، گفت: اماکنی که مجوز بازگشایی دارند باید حتماً پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و هر زمان در پیشگیری کوتاهی شده، آمارها افزایش پیداکرده است.

به گزارش اختر شرق؛ سید محمد هاشمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی خلیل‌آباد در که سالن جلسات بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: داستان کرونا تمام‌شدنی نیست و اینکه برخی کرونا را ضعیف شده می‌دانند مطرح نیست.

وی بابیان اینکه هر زمان که در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی شده، آمارها افزایش پیداکرده است، خاطرنشان کرد: اماکنی که تا به امروز دستور بازگشایی داده‌شده اماکنی بودند که کم‌خطر بودند و اماکن پرخطر نظیر استخرها، تالارها و مکان‌هایی که تجمع صورت می‌گیرد هنوز مجاز به بازگشایی نیستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد با اشاره به اینکه اماکنی که مجوز بازگشایی دارند باید حتماً پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، تصریح کرد: افراد ناقل مثبت بدون علامت در سطح جامعه وجود دارد و انتقال صورت می‌گیرد و گروه‌های درخطر و سن بالا ممکن است که گرفتار شوند.

وی بابیان اینکه مساجد تنها مجاز به برگزاری نماز جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، اذعان کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این مسئله رهایی پیدا کنیم و مردم نیز آسیب نبینند.

تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جدیت بیشتری دنبال شود

حمید سلطانی، دادستان خلیل‌آباد در این مراسم بابیان اینکه باور مردم نسبت به ادامه شیوع کرونا از بین رفته یا به حدود کم تقلیل یافته و این‌یک باور غلط است، عنوان کرد: باید یک اطلاع‌رسانی و مفیدی داشته باشیم و به مردم بقبولانیم که شرایط تغییر نکرده و پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم.

وی بابیان اینکه فعالیت در فضای مجازی و تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید با جدیت بیشتری دنبال شود، تشریح کرد: در خصوص مسائل بهداشتی با قاطعیت برخورد خواهیم کرد و در درباره پروتکل‌های بهداشتی تابع شبکه بهداشت و درمان هستیم.

خلیل‌آباد در بحث کرونا جزو شهرستان سفید است / پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود مطمئناً دوباره گرفتار می‌شویم

ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل‌آباد در این مراسم با تأکید بر اینکه هرگونه اقدامی در سطح شهرستان برای بازگشایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تکلیف شبکه بهداشت و درمان است، ابراز کرد: برای ورود به مدارس و ثبت‌نام و تهیه کتب در سال تحصیلی جدید باید تمهیداتی صورت گیرد که تجمعی نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خلیل‌آباد جزو شهرستان‌های سفید است و سه هفته است که نماز جمعه برگزار می‌شود، بیان کرد: پویش مردمی اقدامات ارزشمندی در این ایام انجام داده است و اعلام آمادگی کردند که درزمینهٔ رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقداماتی را انجام دهند.

فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه اکثر حوزه‌ها در حال بازگشایی است و باید به سمت آگاهی بخشی بیشتر درزمینهٔ رعایت پروتکل‌های بهداشتی با کمک فضای مجازی حرکت کنیم، بیان کرد: اگر رعایت نکنیم مطمئناً شرایط تغییر می‌کند و دوباره می‌توانیم گرفتار بیماری شویم.

وی با اشاره به اینکه بازدید از رستوران‌ها، اغذیه‌ها، مجتمع‌های بین‌راهی، نانوایی‌ها و دیگر اصناف باید با جدیت بیشتری انجام شود، افزود: با توجه شروع فصل گرما باید نظارت بر اماکنی که ارزاق عمومی مردم را تهیه می‌کنند بیشتر شود.

قاسم پور بابیان اینکه هیچ‌کدام از پروتکل‌های بهداشتی مغایرت با ارائه خدمات به مردم ندارد، خاطرنشان کرد: کارمندان به‌صورت صد در صد در محل کار حضور دارند و تمام خدمات باید به مردم ارائه شود.

خبرنگار: محدثه صفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 10