مدیر جهاد کشاورزی نیشابور: در مقابل جولان سودجویان تغییر کاربری اراضی کشاورزی ایستاده‌ایم
مدیر جهاد کشاورزی نیشابور: در مقابل جولان سودجویان تغییر کاربری اراضی کشاورزی ایستاده‌ایم

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از قلع و قمع ۲۲ مورد دیوار کشی، بنای غیر مجاز، گود برداری، پی کنی، محوطه سازی، آلاچیق و حصار طبق قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی در مسیر جاده باغرود این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی مبارکی، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور در این باره گفت: در قالب یگان حافظت اداره امور اراضی وطبق وظیفه ذاتی جهادکشاورزی، تعداد۲۲ مورد دیوار کشی، قطعه‌بندی و تفکیک اراضی غیر مجاز و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی جاده باغرود که به صورت غیر قانونی وبدون مجوز احداث شده بود، در معیت نیروی انتظامی و با همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی وآبخیز داری این شهرستان قلع و قمع و تخریب وبه حالت اولیه اعاده شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای حکم قلع و قمع مربوط به زمین‌هایی بود که اطراف آن دیوارکشی شده بود ابراز کرد: با توجه به اینکه اجرای دیوار مانع از دید کارشناسان به داخل شده بود و افراد در داخل زمین‌ها مشغول ویلاسازی می‌شوند، تمامی این ۲۲ موارد که به قطعات کوچکتر تفکیک، قطعه‌بندی و تغییر کاربری کشاورزی شده بود قلع و قمع و حدود ۲۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی و باغی رفع تصرف شد.

مبارکی بیان کرد: علی رغم تذکرها و اخطارهای مکرر به شهروندان در نشریات، رسانه‌های عمومی و پیام رسان‌ها جهت استعلام در زمان خرید زمین کشاورزی وباغ، متاسفانه عده‌ای سودجو باعث ضرر و زیان به افراد خریدار می‌شوند و مالکین جدید هم بدون توجه به استعلام لازمه از ادارات و مراجع ذی ربط، سبب خسارت و خسران به خود می‌گردند.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از همشهریان خواست تا با مشاهده تخلف تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی با تماس به سامانه تلفنی ۱۳۱ جلوی تخلف افراد خاطی در همان ابتدای کار گرفته شود.

مبارکی در پایان خاطرنشان کرد: تخریب بناها وسازه‌های بدون مجوز در تمامی هفته‌ها و در طی سال بدون وقفه ادامه خواهد داشت واین مدیریت با جدیت جلوی جولان سودجویان تغییرکاربری اراضی کشاورزی را خواهد گرفت و کسانی که مبادرت به این تخلف کرده باشند بدون اغماض طبق ضوابط و قوانین مربوطه برخورد خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 143