مدیر جهاد کشاورزی مشهد: ۹۲ اعمال قانون در یک روز
مدیر جهاد کشاورزی مشهد: ۹۲ اعمال قانون در یک روز

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: با اجرای این اقدام قانونی که بارها در مورد تبعات آن هشدار داده ایم، همچنان شاهدیم متأسفانه عده‌ای گوش شنوایی برای شنیدن اخطارها نداشتند، چرا که در پایان این اقدام ۵۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز فروریخت و ۳۹ مورد پی کنی پر شد و پنج مورد استخر غیر مجاز و سه واحد در حال ساخت بنا در این پهنه تخریب گردید.

به گزارش اختر شرق؛ امید طهماسبی زاده معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد در این باره گفت: با اجرای عملیات قلع و قمع بناهای غیرمجاز در پهنه‌ای حدود ۶۷هکتاری، از ساخت و سازباغ ویلا در زمینهای کشاورزی جلوگیری شد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه در این اقدام قاطع باغ ویلاهای زیادی که در زمینهای کشاورزی واقع در جاده قدیم قوچان و در منطقهای معروف به خان سعادت درحال ساخت بود، اتخریب شد و به حالت اول برگشت، گفت: طبق بررسیهای صورت گرفته، هر قطعه زمین کشاورزی که در منطقه هدف قرار داشت را سودجویان بین ۴۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان معامله میکردند که هیچ بنایی نداشت و هر چقدر افراد سودجو تیغشان می‌برید، از افراد متقاضی پول میگرفتند.

وی با بیان این مطلب که برای شناسایی این منطقه هم چند روز اقدامهای میدانی توسط تیمهای گشت مراقبتی جهاد کشاورزی و شهرداری مشهد پای کار بودند تا اینکه آن‌ها پی بردند در پهنه ۶۷ هکتاری که تماماً زمینهای کشاورزی بود، افرادی به سرعت در حال قطعه‌بندی هستند و این قطعات به قیمتهای نجومی مذکور فروخته می‌شوند، تصریح کرد: روش برخی از متخلفان این گونه بود که در عرض چند روز، عملیات پیکنی و دور دیوار را در این مناطق اجرا میکردند، به خیال آنکه پس از آن در داخل قطعات دور دیوار شده بنایی ایجاد کنند. البته در میان این افراد کسانی بودند که پا را فراتر نهاده و در زمینهای کشاورزی بنایی برپا کرده بودند.

طهماسبی زاده گفت: وقتی برای اجرای عملیات قلع و قمع به همراه قاضی قنبری راد، نماینده دادسرای ناحیه ۷ و عوامل انتظامی به محل مراجعه شد تا دیگر اقدام‌ها مانند تخریب بناهای غیرمجاز به مرحله اجرا درآید، مشخص شد تعدادی از مالکان در شرف ساخت باغ ویلاهای لاکچری در منطقه هستند که با آن‌ها نیز برخورد صورت گرفت. به عنوان نمونه فردی روی زمینهای کشاورزی حدود دو میلیارد تومان خرج ساخت ویلا کرده بود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد عنوان کرد: با اجرای این اقدام قانونی که بارها در مورد تبعات آن هشدار داده ایم، همچنان شاهدیم متأسفانه عده‌ای گوش شنوایی برای شنیدن اخطارها نداشتند، چرا که در پایان این اقدام ۵۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز فروریخت و ۳۹ مورد پی کنی پر شد و پنج مورد استخر غیر مجاز و سه واحد در حال ساخت بنا در این پهنه تخریب گردید.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد بیان کرد: متأسفانه در منطقه تعداد تغییرکاربری‌ها آنقدر بالا بود که این امکان وجود نداشت همه آن‌ها تخریب شود، از همین رو قسمتی از این پهنه وسیع باقی ماند تا هفته دیگر برای اعمال قانون به آن محل مراجعه کنیم. به افرادی که در منطقه حضور داشتند هشدار داده شد که پیش از آنکه هفته بعد برای تخریب ساخت و سازهای بنا شده روی زمینهای کشاورزی به محل مراجعه کنیم، خودشان محل را به حالت اولیه بازگردانند تا متحمل خسارت مادی بیش از این نشوند.

طهماسبی زاده تصریح کرد: این ادعا که برخی بگویند ما خبر نداشتیم روی این گونه زمین‌ها نمی‌شود باغ ویلا ساخت، قابل قبول نیست، چرا که بارها دراین زمینه هشدار داده و موارد قانونی را هم اعلام کرده ایم. آیا افراد در موقع خرید یک وسیله نقلیه بارها خودرو را به افراد متخصص نشان نمیدهند تا خدایی نکرده کلاهی سر آن‌ها گذاشته نشود، اما متأسفانه در هنگام اعمال قانون این صحبت را که ما خبر نداشتیم و قانون را نمیدانستیم را زیاد میشنویم و مجدد عاملان این تغییرکاربری‌ها مشخص و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 36