مدیر جهاد کشاورزی جوین: کشت گیاهان دارویی، فرصت طلایی برای بهره برداری اقتصادی
مدیر جهاد کشاورزی جوین: کشت گیاهان دارویی، فرصت طلایی برای بهره برداری اقتصادی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: کشت گیاهان روستایی، فرصتی طلایی برای بهره برداری اقتصادی و قابل توجیه در جهت ارتقای توان خانوار‌های روستایی است.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین ضمن بازدید از گلخانه کشت گیاهان دارویی در شهرستان بابیان اینکه کشت گیاهان دارویی میتواند به عنوان ظرفیت ویژه در روستاها در جهت رشد اقتصادی خانوار ترویج شود، عنوان کرد: به کارگیری تمامی ظرفیت‌های داخلی و حمایت از آن‌ها در تمامی مراحل نیز در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها مزین شده است جزئ اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

قارزی با اشاره به اینکه بالغ بر ۳۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است، گفت: با فعال‌سازی چنین ظرفیت‌هایی در سطح روستاها میتوان با اشتغالزایی جوانان روستایی و اشتغالزایی برای ایشان از مهاجرت به شهرها جلوگیری کرد.

فاطمه صابری نسب، مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی یکی از منابع خدادادی است که در شهرستان جوین به دلیل آب و هوای مناسب به صورت خود رو نیز رشد می‌کنندو با توجه به اینکه این گیاهان برای رشد نیاز چندانی به منابع آبی ندارند سبب شده تا در بسیاری از عرصه‌ها رشد یابند.

وی ادامه داد: همچون زیره سبز و سیاه، گل گاوزبان، خاکشیر و سیاهدانه اختصاص یافته است.

صابری نسب در پایان خاطرنشان کرد: در شهرستان جوین گیاهانی دارویی همچون گیاهان دارویی همچون زیره سبز و سیاه، گل گاوزبان، خاکشیر و سیاهدانه، استخدوس و… کشت می‌شود.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 55