مدیر جهاد کشاورزی جوین: کشاورزان هرچه سریعتر نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام کنند
مدیر جهاد کشاورزی جوین: کشاورزان هرچه سریعتر نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام کنند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین از کشاورزان و گندم‌کاران خواست هرچه سریعتر نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام کنند.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه آفت سن غلات با توجه به بازدید کارشناسان در مزارع شهرستان ریزش کرده و از طرفی شرایط دمایی و نبود نزولات آسمانی موجب شده فصل زراعی نسبت به هرسال حدود یک هفته جلوتر باشد.

قارزی با بیان اینکه کارشناسان جهاد کشاورزی همه روزه با بازدید از سطح کل گندمزار شهرستان به کشاورزان هشدار‌های لازم را برای مبارزه علیه این آفت میدهند، تصریح کرد: آفت سن یکی از آفات مهم مزارع گندم و جو است که هم باعث خسارات کمی و هم کیفی محصول گندم می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اینکه هشدار‌های لازم در شهرستان علیه این آفت از طریق مانور، اطلاع‌رسانی صوتی با خودرو و… در سطح روستاها نیز انجام شده است، عنوان کرد: از اولین روز مبارزه علیه این آفت تا امروز خوشبختانه بالغ بر ۵۰ درصد مزارع گندم نیز سمپاشی شده است که پیشبینی می‌شود در زمان باقیمانده نیز تمامی مزارع شهرستان نیز علیه این آفت سم‌پاشی و مقاوم خواهد شد.

قارزی با اشاره به اینکه این آفت از آفات عمومی، همگانی و خسارت‌زا می‌باشد که خسارت آن طی دو مرحله یکی به صورت سن مادر و یک مرحله به صورت پوره سن به مزارع وارد می‌شود، گفت: کشاورزان برای جلوگیری از خسارت محصول گندم خود نیز باید هرچه سریعتر نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با بیان این که سموم مورد نیاز توسط فروشگاه‌های مجاز به شهرستان حمل شده و در این خصوص جای نگرانی نمی‌باشد، عنوان کرد: خسارت سن در مزارع گندم و جو شهرستان در صورتی که در این مرحله با سم‌پاشی کنترول نشود نیز خسارات بالایی به محصولات وارد خواهد کرد.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 60