مدیر جهاد کشاورزی جوین: هرگونه معامله اراضی زراعی و باغی کمتر از حد نصاب ممنوع است
مدیر جهاد کشاورزی جوین: هرگونه معامله اراضی زراعی و باغی کمتر از حد نصاب ممنوع است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین از ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی زراعی و باغی کمتر از حد نصاب نیز خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه براساس ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، از این پس به اراضی کشاورزی زراعی و باغی که کمتر از حد نصاب فنی باشد، سند داده نمی‌شود، عنوان کرد: حد نصاب فنی برای سند زمین کشاورزی براساس نوع زمین‌های کشاورزی آبی و دیم، باغ آبی و دیم متغیر است.

وی ادامه داد: حد نصاب فنی برای سند زمین‌های کشاورزی را، حداقل شش هکتار برای اراضی کشاورزی آبی، حداقل ۲۵ هکتار برای اراضی زراعی دیم، باغ آبی حداقل سه هکتار و نیم و برای باغ دیم حداقل هفت هکتار اعلام کرد.

قارزی، جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی به تکه‌های خیلی کوچک را یک حرکت ملی در راستای صیانت از خاک، آب، محیط زیست، کاهش هزینه تولید و امنیت غذایی دانست.

محمود احمدی، رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین به طرح یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: در طرح یکپارچه‌سازی چند کشاورز به صورت داوطلبانه می‌توانند اراضی خود را تجمیع و نسبت به صدور سند مشاع اقدام و از مزایای طرح تجمیع استفاده نمایند.

احمدی با تاکید بر مزایای طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی، خاطرنشان کرد: در طرح یکپارچه‌سازی هزینه تولید، انرژی و مصرف آب بسیار کاهش می‌یابد و کیفیت و کمیت تولید نیز افزایش می‌یابد.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 41