مدیر جهاد کشاورزی جوین: ممنوعیت چرای گوسفندان در مناطق سمپاشی شده
مدیر جهاد کشاورزی جوین: ممنوعیت چرای گوسفندان در مناطق سمپاشی شده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین از سمپاشی نوار شمالی این شهرستان علیه آفت ملخ خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه محور توسعه در شهرستان جوین در بخش کشاورزی پایه‌گذاری شده است و بالغ بر ۱۲ هزار بهره بردار در این بخش فعالیت دارند و از طرفی امسال بالغ بر ۹۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و ۴۰۰۰ هکتار از اراضی به کشت جو اختصاص یافته شایسته است در مقابله و مبارزه با آفاتی همچون ملخ، سن غلات که باعث کاهش عملکرد کیفی و کمی در محصول تولید شده‌ی شهرستان می‌شود نهایت تلاش را انجام دهیم.

قارزی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۴۴ هکتار از اراضی این شهرستان علیه آفت ملخ سمپاشی شده است، عنوان کرد: طبق بازدید‌های مکرر کارشناسان از مراتع و مراجعه حضوری کشاورزان تصمیم بر آن شد که نوار شمالی شهرستان حد فاصل نقاب تا اندازه نیز به طور کامل سمپاشی شود.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اینکه اینکه مراتع در این بخش پس از سمپاشی برای تغذیه دام نامناسب و استفاده از آن موجب خسارت‌های جبران ناپذیری برای دامداران نیز به همراه دارن از دامداران نیز خواست از چرای دام در این مناطق حداقل برای مدت یک ماه جلوگیری نمایند.

قارزی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده سمپاشی با عملیات مبارزه با سمپاش‌های پشت تراکتوری و توربولاینر و خودرویی نیز در حال انجام است.

مریم حمیدی راد با اشاره به اینکه این ملخ‌ها هم اکنون در مرحله باروری و زایشی هستند که در صورت تعلل در مبارزه و سم‌پاشی موجب تخم ریزی وزاد و ولد ملخ‌ها شده و تعداد آن‌ها ازدیاد پیدا می‌کند و در آن صورت مبارزه و مهار انها سخت خواهد بود، خاطرنشان کرد: این ملخ‌ها دارای آرواره‌هایی قدرتمند هستند که در کمترین زمان ممکن مزارع، باغات، مراتع، جنگل‌ها و بوستان‌ها را از بین می‌برند و سیری ناپذیر هستند.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 53