مدیر جهاد کشاورزی جوین: حمایت از تولید، کار و کارگر، زمینه ساز تحقق جهش در تولید
مدیر جهاد کشاورزی جوین: حمایت از تولید، کار و کارگر، زمینه ساز تحقق جهش در تولید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین از بزرگترین شرکت تولیدی ادوات کشاورزی سبزوار در جوین بازدید کرد.

به گزارش اختر شرق؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین در بازدید از کارگاه این شرکت تولید کننده ادوات کشاورزی با بیان اینکه حمایت از کارگران به عنوان بازوان اصلی اقتصاد، مولفه‌ای مهم برای تحقق جهش تولید محسوب می‌شود، عنوان کرد: توسعه مکانیزه یکی از محورهای اصلی افزایش بهره وری است و بدون شک بخش کشاورزی بدون استفاده از تجهیزات نوین مکانیزاسیون توان تامین نیاز کشور در تولید محصولات کشاورزی را نخواهد داشت.

علی اکبر قارزی در حاشیه بازدید از شرکت صنعت گستر عطاملک جوین خاطر نشان کرد: مکانیزاسیون چه در زمینه خاک ورزی و چه مسائل مربوط به کاشت، داشت و برداشت همه جا مورد استفاده قرار می‌گیرد و توسعه بخش کشاورزی نیازمند استفاده از بروزترین تجهیزات و ادوات می‌باشد.

قارزی با اشاره به اینکه شرکت صنعت گستر عطاملک جوین یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید ادوات بروز کشاورزی میباشد و محصولات آن علاوه بر بازار داخل کشور نیز به سایر کشور‌های مجاور نیز صادر می‌شود، گفت: این شرکت علاوه بر تولید ادوات و تجهیزات با کیفیت و بروز کشاورزی نیز موجب ایجاد اشتغالزایی تعداد زیادی از جوانان فنی به صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است.

وی با بیان این که این شرکت از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را به صورت رسمی با تولید انواع ادوات کشاورزی آغاز کرده است، اظهار کرد: مهمترین محصولات تولید این شرکت، اسکریپر لیزری، لودر لیزری، انواع روتیواتور باغی و زراعی، انواع سمپاش کشاورزی، کودپخش کن دامی و…می باشد.

علی اکبر قارزی با اشاره به اینکه شهرستان جوین یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی بخصوص محصولات استراتژیکی همچون گندم، چغندر قند، کلزا است و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی نیز دارد، تصریح کرد: بدون شک تولید دستگاه‌های نوین و دقیق کشاورزی میتواند نقش مهمی در کاهش مصرف آب و نهاده‌های کشاورزی و در واقع دستیابی تولید پایدار داشته باشد.

وی حمایت از تولید کنندگان در تمام بخش‌ها را امری بسیار مهم خواند و عنوان کرد: رسیدگی به مشکلات تولید کنندگان در واقع باعث به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد، افزایش اشتغالزایی و جهش تولید نیز می‌شود.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 168