مدیر جهاد کشاورزی جوین: توسعه کشت گیاهان دارویی، زمینه ساز اشتغال خانواده‌های روستایی
مدیر جهاد کشاورزی جوین: توسعه کشت گیاهان دارویی، زمینه ساز اشتغال خانواده‌های روستایی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: ترویج کشت گیاهان دارویی از جمله زیره و زعفران، گل محمدی و… گامی برای حرکت به سمت توانمندسازی خانواده‌های روستایی، افزایش اشتغالزایی و کشاورزی پایدار است.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌های داخلی برای رسیدن به خوداتکایی در تولید محصولات نهایت استفاده را ببریم، عنوان کرد: استفاده از گیاهان دارویی در کشور قدمت زیادی دارد و از دیرباز تا امروز مورد توجه همه مردم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی میتواند گامی به سوی اشتغالزایی خانواده‌های روستایی بخصوص بانوان روستایی باشد، خاطرنشان کرد: کشت گیاهان دارویی میتواند علاوه بر اشتغالزایی باعث افزایش توان اقتصادی در روستاها شود و این در حالی است که در حال حاضر ۳۱۲ هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان جوین به کشت گیاهان دارویی همچون زیره سبز و سیاه، گل گاوزبان، خاکشیر و سیاهدانه اختصاص یافته است.

قارزی گفت: گیاهان دارویی یکی از منابع خدادادی است که در شهرستان جوین به دلیل آب و هوای مناسب به صورت خود رو نیز رشد می‌کنندو با توجه به اینکه این گیاهان برای رشد نیاز چندانی به منابع آبی ندارند سبب شده تا در بسیاری از عرصه‌ها رشد یابند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین در پایان بیان کرد: امروزه استفاده از گیاهان دارویی همچنان جایگاه خاصی دارد.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 69