مدیر جهاد کشاورزی جوین: ترویج کشت گیاهان دارویی، لازمه‌ی اشتغال‌زایی و رسیدن به کشاورزی پایدار و اقتصادی
مدیر جهاد کشاورزی جوین: ترویج کشت گیاهان دارویی، لازمه‌ی اشتغال‌زایی و رسیدن به کشاورزی پایدار و اقتصادی

جلسه بررسی مشکلات کشاورزان و عدم توجه به کشت گیاهان دارویی به‌عنوان محصولی اقتصادی و سود ده در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی و الزام به ترویج آن، عنوان کرد: ضعف برخی کشاورزان در بازاریابی محصولات خود و خام فروشی این محصول موجب عدم توجه سایرین به این کشت را رقم‌زده است.

قارزی، شهرستان جوین را ظرفیت برای تبدیل به قطب تولید گیاهان دارویی برشمرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، فضای مجازی و اعطا تسهیلات کم‌بهره نیز اقدامات انجام‌شده توسط این مدیریت بوده که باید بیش‌ازپیش تقویت شود.

مدیر جهاد کشاورزی جوین، کشت گیاهان دارویی را فرصتی برای اشتغال‌زایی در روستاها نیز برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی ا اقلام این کشت را می‌توان همچون گلرنگ در اراضی دیم نیز کشت نمود و بدون صرف زمان و هزینه‌های جانبی نیز در پایان فصل برداشت نیز سود خوبی به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز بالغ‌بر ۱۳۲ تن گیاه دارویی در این شهرستان تولید می‌شود و کشاورزان متقاضی نیز می‌توانند هم‌اکنون تسهیلات چهار درصد برای کشت گیاهان دارویی دریافت نمایند، گفت: کشت و استفاده از گیاهان دارویی از دیرباز در کشور ما وجود داشته و هم‌اکنون به فرصت درآمدزایی در روستاها تبدیل‌شده است.

قارزی در پایان اظهار کرد: جلوگیری از خام فروشی یکی از مهم‌ترین مشکلات نیز محسوب می‌شود و می‌توان با جهت‌دهی سرمایه‌گذاران در تولید گیاهان دارویی با بسته‌بندی‌های مجلل به‌عنوان‌مثال تولید تی‌بگ روزهای خوبی برای بخش گیاهان دارویی در شهرستان رقم زد.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 105