مدیر جهاد کشاورزی جوین: بیمه محصولات کشاورزی، اهرم تولید، پشتیبانی در بخش کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی جوین: بیمه محصولات کشاورزی، اهرم تولید، پشتیبانی در بخش کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی جوین، انجام به موقع تعهدات بیمه در مواقع خسارت به وجود آمده برای شخص بیمه گزار را مهمترین عامل در ایجاد انگیزه برای کشاورزان دانست.

به گزارش اختر شرق؛ جلسه هماهنگی بیمه محصولات کشاورزی با حضور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، مسئول تولیدات گیاهی، مسئول ترویج و مسئول و کارشناس بیمه شهرستان با هدف برنامه ریزی و هماهنگی جهت ترویج فرهنگ بیمه در شهرستان برگزار شد.

علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با تاکید بر افزایش سطح پوشش بیمه محصولات کشاورزی با هدف ایجاد چتر حمایتی برای تولیدکنندگان این بخش، گفت: حمایت از تولید کنندگان به خصوص در شهرستان جوین که به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بیمه نیز یکی از اهرم‌های حمایت از تولیدکنندگان محسوب میشود که میتواند در جهت ایجاد انگیزه و پشتیبان در جهت ارتقای این بخش نقش داشته باشد.

قارزی بیمه محصولات کشاورزی را باعث تقویت اقتصاد ملی، افزایش انگیزه، کاهش خطرپذیری شغل کشاورزی، تضمین بخشی به این حرفه و دلگرم کردن کشاورزان در زمان بروز حوادث غیرمترقبه دانست و گفت: بیمه در هنگام از بین رفتن محصولشان تاثیر بسزایی نیز خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی جوین، انجام به موقع تعهدات بیمه در مواقع خسارت به وجود آمده برای شخص بیمه گزار را مهمترین عامل در ایجاد انگیزه برای کشاورزان دانست و عنوان کرد: در سالی که تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها به عنوان نقطه هدف از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و منابع آبی ضعیف و نزولات جوی کم، وقوع پرشمار حوادث غیرمترقبه از جمله، سرمازدگی، حمله آفات مختلف و نوسان قیمت محصولات کشاورزی از جمله عواملی است که ضرورت بیمه کشاورزی را بیش از پیش نمایان می‌کند و آگاهی بخشی به زراعتگران را می‌طلبد.

قارزی در پایان خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۵ هزار هکتار از سطح زیرکشت اراضی کشاورزان به کشت غلات اختصاص یافته است.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 33