مدیر جهاد کشاورزی جوین: الزام بر اجرای طرح مدیریت پساب ترمینال ضبط پسته با هدف حفاظت از محیط زیست
مدیر جهاد کشاورزی جوین: الزام بر اجرای طرح مدیریت پساب ترمینال ضبط پسته با هدف حفاظت از محیط زیست

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با شروع فصل کار ترمینال‌های ضبط پسته بر مدیریت پساب ترمینال‌های ضبط پسته در جهت حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست، گفت: بدون شک کشاورزی در شهرستان جوین به عنوان نقطه قوت این شهرستان با توجه به کیفیت بالای آب و خاک نیز دارای پتانسیل ویژه‌ای میباشد و لازم است در کنار توصیه‌های افزایش سرانه تولیدات محصولات کشاورزی نیز توصیه‌ها و الزامات لازم در جهت حفاظت از محیط زیست انجام گیرد.

وی با اشاره به آغاز کار ترمینال‌های ضبط پسته در شهرستان، عنوان کرد: در روند شست و شوی پسته در این ترمینال‌ها نیز حجم بالایی از آب مصرف و فاضلاب خروجی آن نیز باید با دستگاه تصفیه نیز پاکسازی و بعد روانه طبیعت گردد تا از آلودگی خاک و محیط زیست جلوگیری گردد.

قارزی بیان کرد: خاک به عنوان بستر اصلی، سرمایه ملی نقش اساسی در استقرار و رشد جوامع بشری و نیز سایر مخلوقات دارد و در واقع بخشی از زنجیره غذایی انسان و سایر حیوانات از خاک است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین در پایان خاطرنشان کرد: الزام ترمینال‌های ضبط پسته در بکار گیری دستگاه تصفیه برای پاکسازی آب خروجی میتواند نقش مهمی در حفظ محیط زیست داشته باشد و استفاده صحیح از پسابهای از یک طرف از آلودگی محیط زیست جلوگیری مینماید و از طرف دیگر با دارا بودن عناصر مغذی، علاوه بر کاهش آلودگی آبهای سطحی و زیرزمینی، باعث کاهش هزینه مصرف کودهای شیمیایی میشود و به همین دلیل به عنوان منابع آب و کودی ارزان قیمت مورد توجه قرارگرفته است.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 36