مدیر جهاد کشاورزی جوین: افزایش ۱۰ تا ۱۲ برابری عملکرد تولید محصولات کشاورزی در گلخانه‌ها
مدیر جهاد کشاورزی جوین: افزایش ۱۰ تا ۱۲ برابری عملکرد تولید محصولات کشاورزی در گلخانه‌ها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: ترویج افزایش کشت محصولات کشاورزی در محیط گلخانه‌ای علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، باعث افزایش عملکرد ۱۰ الی ۱۲ برابری خواهد شد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای، گفت: کشت محصولات کشاورزی در محیط گلخانه که تمام مراحل رشد گیاه تحت کنترول کامل است باعث افزایش ۱۰ الی ۱۲ برابری عملکرد نیز خواهد شد.

وی توسعه کشت گلخانه‌ای را موجب افزایش بهره‌وری در اقتصاد کشاورزی و مدیریت راهبردی آب دانست و تصریح کرد: گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل، انواع سبزیجات و آلوئه‌ورا” عمده محصولاتی هستند که هم‌اینک در گستره ۲۵ هزار مترمربعی واحدهای گلخانه‌ای جوین تولید می‌شوند.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با تاکید بر اینکه اشتغالزایی در مقطع فعلی یکی از اولویت‌های اصلی دولت است، گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در مسیر تلاش برای دستیابی به رشد اقتصادی نیز باید تمرکز خود را بر رشد اقتصادی اشتغال‌زا معطوف کنیم.

فاطمه صابری نسب خاطرنشان کرد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب سال جهش تولید نامگذاری شده است باید با تکیه بر داشته‌هایمان و با بکارگیری نیروی جوان شرایط را برای ایجاد خودکفایی وعدم وابستگی به کشور‌های بیگانه و از طرف دیگر افزایش اشتغال و انگیزه کار برای جوانان به خصوص جوانان روستا میسر کنیم که به لطف خدا شهرستان جوین با دارا بودن ۱۴ گلخانه فعال شرایط را برای اشتغال ۳۰ نفر به طور مستقیم و ۹۰ نفر بطور غیر مستقیم فراهم نموده است.

صابری نسب با بیان اینکه راه اندازی هر متر مربع گلخانه بسته به نوع سازه‌ی آن از ۲۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان سرمایه نیاز است، گفت: کشاورزان و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری و فعالیت در حوزه کشت گلخانه‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند و با هدف حمایت از توسعه کشت در این بخش ارائه تسهیلات، محدودیت و ممنوعیتی ندارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه و اعلام طرح خود از این فرصت استفاده کنند.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 55